Fórum - Téma


MB - Paliva a aditiva


Fórum Technický koutek MB - Paliva a aditiva



1 ......... 2  3  4  5  6

Doli  
Libor
2014-01-29 11:57:29

a.nika: Na tu naftu z Rakouska pozor Přitahuje ostatní auta k levé straně vozidla

2014-01-29 19:14:50

Kdybych mel naftu tankoval bych na tank*N*, protoze je tam nafta levna a tankuje tam hodne lidi, nemyslel bych ze by jejich nafta neco znicila a u nas je to stejne vsechno brecka. A kdybych chtel mit klid v dusi, dal bych do nafty aditivum.

2014-01-29 21:51:46

Ja preferujem na SVK Shell, Slovnaft, OMW. Pumpy majú väčšinou normálny diesel a nejaký super/ultra/power a neviem aký diesel. Značí to, že by nafta mala obsahovať už aditívum. Tankujem obyčajný + pred tankovaním nalejem VIF aditívum. Takto viem, že tam aditívum určite je

A nejakým Jurki, Extrabenz, G&G a pod. sa radšej vyhýbam

2015-06-14 22:08:52

Zdravím, procházel jsem zde celé forum, zda se něco dočtu ohledně používání a doporučení odzkoušených aditiv do naftových motorů 1.7DCi a nic jsem nenašel.

Chci se zeptat, zda doporučujete jejich používání, případně konkrétně jakých?

Jde mi hlavně o udržování palivového systému vč. vstřikovačů v čistotě (náchylnost turbodieselů na kvalitu nafty) a dále "přimazávání" údajně u nás prodávané sušší nafty (slyšel jsem i názor, kdy borec leje malýho panáka oleje určeného do 2-taktů(na míchání s benzínem) - na plnou nádrž nafty u vanea)...

Díky za objasnění.

2016-11-01 10:37:40

Občas čítávám hysterie a některé alchymizmy, které dokážou někteří dělat s naftou. Např.: kupuju Vervu, dám do toho půl litru Vifu, litr petroleje, deci éteru a tři kapky octa, pětkrát skočím přes švihadlo, nedám si v den tankování viržinko, a mám spotřebu 2/100, motor nejde slyšet, z klimy lítají kostky ledu ve tvaru zadku Britney Spears, manželka drží pysk a auto se mi o víkendech samo vyluxuje....

Každopádně se musím podělit o vlastní zkušenost, kterou jsem získal v Německu (resp v Polsku). Byl jsem se svojí W211 220 babičkou v Liberci a říkám si, že zajedu do Zittau na nějakou levnou drogerku a prášky. Je tam jeden úsek, kterým se jede Polskem a tam mají Aralku. Načepoval jsem do poloprázdné nádrže Ultimate Diesel, nakoupil a vrátil do Krkonoš, kde jsem na dovči. Druhý den, jsme zas někam jeli a po pár kilákách si říkám, že ono je ta herka nějaká tichá. A fakt, auto se opravdu slyšitelně ztišilo. Říkám si, zkusím tomu po delším couráku přitnout, jestli se objeví klasický obláček... chlapi, nekecám, ani prd. Přesně tyhle kecy, co jsem tu napsal, přímo nenávidím, protože jsou hysterické a beztak si tu pravdu každý přikrášlí. No jo, ale ono na tom Aralu asi něco fakt bude, protože ten motor běží fakt jak hodinky. Je vidět, co za humáče prodávají u nás ve východní Evropě a co mají na západě. Fakt škoda, že to Aral u nás zabalil. OMV se mu nevyrovná.

2016-11-01 11:01:17

Stejná zkušenost s mojí W204 na cestě do Itálie a zpět, jen jsem cestou bral 2x BP. To jen ukazuje, jaký sračky u nás prodávaj. A proto u nás leju VIF, nedávám ocet, ani neskáču přes švihadlo.. I kdyby jen víc mazal, vyplatí se to. Dával jsem do Rangera TDCi, do II Octavie TDI PD anikdy problém se vstřikama nebo čerpadlem. A tak dávám i do MB.

jos
2017-04-03 10:11:19

ProEngine Ultra .. Panove mate skušenosti s ProEngine Ultra. Děkuji.

2017-04-03 12:56:18

kocurstvo: V Krkonoších ti zalehlo v uších a je tam tak čisté ovzduší,že dým není ani vidět...

2017-04-03 20:43:19

jos: Nekupovat! Za 2 ml stříkačku zaplatíš majlant a účinek žádný !

2017-04-03 21:37:16

Není tomu tak dávno,když se tady vedly debaty o tom,na co je možné a není možné jezdit.Určitě nebudu hledat příspěvky,kde se pisatelé "chlubí" jak si vyrábí "palivo",tedy jakousi "naftu" a jak je to výhodné.O tom,že se tady psalo o oleji na fritování apod. ani nemluvím

Je jasné,že zejména dnešní vstřikovačky potřebují kvalitní naftu a čím kvalitnější,tím lepší.Mnoho z nás tady propaguje tzv Vervu.Já mám na to opačný názor,díky svému mechanikovi,kterému důvěřuji a po zkušenostech není důvodu,aby to tak nebylo.Na Vervu nejezdím,protože dle doporučení je až příliš "chemická" a neprospívá to vstřikům.Přes zimu jsem jezdil z osobních důvodů na naftu od Shell a nyní,kdy s autem dost často jezdím,tankuji pouze obyčejnou Benzinu,do které dávám letní VIF a jednoznačně musím říci,že motor jde tišeji a i spotřeba mi šla dolů cca o čtyři deci.Samozřejmě je nutné brát ohled na venkovní teplotu apod.

Takže co kus.to názorDebatě o kvalitě nafty u nás,nebo v zahraničí jsou taky zavádějící,protože existují předpisy,které palivo musí splňovat.Je však všeobecně známo,že i to se dá očůrat,viz. kontroly u čerpacích stanic.

Pravdou je i to,že stále bohužel existuje tzv."západ" a "východ",dá se říci ve veškerém odvětví.

2017-04-04 16:43:15

šolim: ahojky.do ted jsem tankoval naftu premium nadrz a nadrz normal.zaujala me diskuze a vcera jsem si stahnul hodnoceni aditiv do nafty z certifikovany zkusebny a jedinna vif splnila to co deklaruje a slusna cena na naklady na km.zkusim a uvidim.p.s.nejsem prodejce vyrobce ani dealer.

2017-04-04 18:51:35

langusta: Ano,vím,dokonce i dle hodnocení koncernu VW,resp. Škoda je to opravdu účinný a funkční prostředek,který pozitivně působí na motory TDI,CDI,HDI a další...,ostatní jsou pouze vody dobré k pití po půlnoci

2017-04-06 13:07:42

Používá tady někdo aditiva Metabond (do oleje, benzínu ...)? Máte s tím někdo dlouhodobé zkušenosti?

2017-04-06 16:55:03

hanzz: ahojky.metabond jsme pouzivali do hodne pridrenych bronzovych pouzder na ojnicich exentrickych lisu o tonazi i 500 tun a muzu zodpovene rict,ze lepsi asi neexistuje.samozrejme nekdy ani metabond nepomohl.mazaci schopnost ma ale suprovou.nevim,ale do benzinu bych to asi nedal.do oleje male mnozstvi ano.

2017-04-07 16:43:55

hanzz: Ahoj, já to používám už u druhého auta. Na doporučení v servisu jsem to vyzkoušel a koukal jsem jak puk, že to opravdu něco udělá. U Mondea mi to snížilo spotřebu skoro o litr když to žralo 5,5 a přestalo kouřit. Teď mám dva roky E W212 a taky mi klesla spotřeba o 0,6L. Co jsem se tak bavil používá to hodně lidí, jen né všichni to berou tak poctivě jako já Udělal jsem si nejdřív výplach CL dal do nového oleje to Eco + GT do převodovky a pak dávám při každém tankování to do nafty ( jen jsem to u mondea nemohl díky klapce dávat přímo do nádrže tak jsem to začal lejt do tankovací pistole a je to mnohem lepší).

2017-07-30 15:02:43

Pro Engine Ultra.. Co na tohle říkají odborníci leje se to do nádrže a motor je jak novej / Doli a daší odborníci co na to říkate. Míra

2017-07-30 16:22:10

miroslav22:

Aditiva do paliv či olejů jsou běžnou věcí. Jenže Pro Engine Ultra, který je nyní masivně propagován v České republice, je jen jedna velká levárna.

Člověk občas narazí na nějaký zlepšovák, který má pomoci motoru auta k nižší spotřebě paliva, vyššímu výkonu nebo rovnou obojímu zároveň, a to klidně o desítky procent. Pochopitelně, takové věci jsou propagovány i na internetu a není těžké se s nimi setkat. Třeba zkraje letošního roku jsme psali o zařízení Magnufuel, které mělo s pomocí jakýchsi magnetů udělat z vašeho auta závodní stroj s litrovou spotřebou nebo něco na ten způsob.

Všechny podobné zázračné metody, jak za pár korun snížit spotřebu paliva o desítky procent, jsou ale podvody. Kriticky smýšlejícího člověka to napadne rychle. Však už fakt, že nic takového není v autech sériově, i když se vývojáři se špičkovým vzděláním a léty zkušeností snaží, seč můžou, aby ušetřili jednotky procent ve spotřebě, leccos naznačuje. Jenže kdyby tomu nikdo nevěřil a tyto produkty nekupoval, nemohly by existovat firmy, které je nabízí. A ony existují.

Tento týden jsme byli konfrontování s masivní reklamní kampaní na produkt, který si říká Pro Engine Ultra. Protože tenhle název zní přesně jako něco, co smrdí levotou, podívali jsme se mu na zoubek na pro-webu engineultra.eu. A vyskočilo na nás něco, co vypadá jako článek na zpravodajském webu „Automobilový průmysl - fakta”, a čeho nadpis říká, že „Mechanici jsou vyděšení rychlostí účinnosti nové formule prodlužující životnost motoru”. Podle Perexu je pan Dominik Klíma „jednou ze sta osob, které 3-násobně prodloužily životnost motorů ve svých autech a snížily spotřebu paliva dokonce o 17 %, při použití pouze této nové formule proti tření”.

Inzertní články nejsou nijak neobvyklé a i nadpisy, které nic neříkají, jsou běžné. Potud všechno relativně v pořádku. Člověk ovšem zpozorní u prvního odstavce článku pod fotkou údajného pana Dominika Klímy „Mechanici z Prahy se dívali na své klienty s ohromením. V životě nic takového neviděli. Automobily, které se dostávaly do servisů, z více než 500 najetými km, měly motory, které vypadaly a pracovaly jako nové.” Po pravdě, kdyby motor po 500 najetých km nebyl jako nový, bylo by něco opravdu špatně, ale klidně může být myšleno 500 tisíc kilometrů, proti tiskařskému šotkovi není imunní nikdo. Kdopak je ve skutečnosti „pan Dominik Klíma”?

Podle tohoto článku se Pro Engine Ultra přidává před tankováním, účinně odstraňuje nános ze spalovacích komor a regeneruje palivový systém. Obsahuje prý o 300 % více inteligentních molekul GP (ať je to, co chce), které nereagují s palivem a mohou být používány v benzínech i dieselech. „Působí proti tření a antikorozně okamžitě po přidání do nádrže automobilu”.

Z toho můžeme soudit, že to je aditivum do paliva; takové věci existují a některé skutečně fungují. Jenže proč má aditivum do paliva působit proti tření? A jak je možné, že jeden a ten samý přípravek může člověk nalít do benzínu i do dieselu? Žádnou jasnou zprávu o tom, že se jedná o aditivum do paliva, nenacházíme.

Vedle článku je odkaz s „mimořádnou nabídkou”, kde je krabička Pro Engine Ultra vyobrazená. Text na ní jde špatně přečíst, ale vidíme, že má snižovat tření a hluk motoru. Hledáme dále a nacházíme něco jako hlavní stránku webu pro-engineultra.eu, kde jsou první slova, která na vás vyskočí, „Revoluce v motorových olejích”. Dále čteme, že „s technologií Pro Engine Ultra umíme vyvinout špičková maziva pro nejpokročilejší motory, což dělá z Pro Engine Ultra náš nejpokročilejší motorový olej vůbec”.

Je to tedy motorový olej? Nikde nevidíme informace o viskozitě nebo specifikaci API. Je to tedy aditivum do oleje? Nic takového se nedozvídáme; zkrátka, můžeme si přečíst, co všechno Pro Engine Ultra umí, ale nikde nestojí, co to vlastně je. „Úplné složení zušlechťovače je vyhrazeno výrobcem,” píše se v onom článku zmíněném výše. Samozřejmě, odhadujeme to na plané sliby a to podvodník nesmí přiznat.

Pro Engine Ultra je podvod, obere vás o 790 Kč za 1,5 gramu nesmyslu. Co to je, není jisté, ale skvělé je to každopádně

Onen odkaz s „mimořádnou nabídkou”, která každý den trvá jen do půlnoci (...) člověka přesměruje na server webmoneysaver.com, kde člověk jako první vidí slova o tom, že přípravek vrátí pětileté stopy opotřebování motoru, jinak jsou zákazníkovi vráceny peníze. Článek tu vypadá jako popis situace od Michala Dobrovského, automechanika v Praze - možná proto, že tenhle článek píšu z Prahy -, který říká, že spotřeba paliva některých lidí klesla o 10 % už po 48 hodinách. Ani on ale neříká, co to ten Pro Engine Ultra vlastně je.

Už sama adresa „webmoneysaver.com” je podezřelá a každou chvíli tu vyskakuje okno, které říká, že si produkt právě koupil někdo odněkud. Na tohle miniokénko existuje skript, který jen generátorem náhodných čísel mění jména a místa a každých pár vteřin ukazuje něco jiného, nemá to žádnou souvislost s nějakými nákupy. Člověk nemusí být programátor, aby ve zdrojovém kódu pochopil smysl věcí jako:

var locali_mian = new Array("Praha", "Brno", "Olomouc", "Ostrava", "Pardubice", "Plzeň", "Hradec Králové", "Liberec", "Cheb", ...

var locali_dop = new Array("z Prostějova", "z Frýdku Místku", "z Uherského Hradiště", "ze Žďáru nad Sázavou", "z Děčína", "z Valašského Meziříčí", ...

var locali_ppl = new Array("paní Jolana", "paní Jitka", "paní Eva", "paní Marta", ...

var init_usrs = Math.floor((Math.random()*100)+200);

Úplně dole si ale máme možnost Pro Engine Ultra koupit a zde je konečně uvedeno, že se jedná o zušlechťovač paliva. Standardní cena je 2 190 korun, akční cena je 790 korun, „akce platí pouze dnes”, opět, samozřejmě. Hmotnost výrobku je 1 500 mg, to je 1,5 gramu. Možná to mělo být ml, ale kdo ví, takto je efektivita výrobku opravdu extrémní. Když zkusíme odkaz na kontakty, vyskočí telefonní číslo 296 181 620. které na webu muzutozvednout.cz má negativní hodnocení, prý jde o „nebezpečné šmejdy, kteří tahají z lidí peníze”.

Web KupníSíla.cz též píše, že Pro Engine Ultra je podvod. Článek tam hovoří o nesmyslných obchodních podmínkách, např. že chcete-li zboží reklamovat, musíte ho poslat zpátky bez známek používání. Jenže abyste zjistili, že to je k ničemu, musíte to přece napřed použít.

Podle komentářů pod článkem i kdybyste chtěli nepoužité zboží vrátit, musíte ho poslat mimo ČR a vrácené peníze neuvidíte. Dále se dočteme, že nejde dohledat mechanika Michala Dobrovského z Prahy ani v živnostenském či obchodním rejstříku, ovšem může to být „jen” zaměstnanec. Adresa, odkud člověku Pro Engine Ultra přijde, je prý neexistující místo v Bratislavě.

Pokud si přesto chcete Pro Engine Ultra koupit a rozhodnete si na „webmoneysaveru” otevřít „Podmínky”, dozvíte se, že jde o prodej jakýchsi slevových kupónů na slevové produkty. Píše se tu o vracení peněz v určitých lhůtách, ovšem v článku o odpovědnosti se dočítáme, že „prodejce nenese odpovědnost za kvalitu, bezpečnost nebo zákonnost Slevových Produktů, zakoupených při použití Kupónů, ani za spolehlivost a přesnost informací obsažených v Reklamě, za možnost nebo právo Inzerentů k prodeji Slevových Produktů”.

Ze všech těchto informací soudíme, že tenhle přípravek je prostě podvod. Skoro bychom ho chtěli i vyzkoušet, jestli opravdu něco změní, jenže to má několik úskalí. Jednak, nechce se nám dávat 790 korun za něco, co dost pravděpodobně vůbec nefunguje a nelze vyloučit, že to po zaplacení vůbec nedorazí. A jednak, nemáme odvahu lít do auta něco, u čeho si nemůžeme být jisti, že ho to vážně nepoškodí. A nedoporučujeme to ani vám...

Zdroje: pro-engineultra.eu poprvé a podruhé, webmoneysaver.com, KupníSíla.cz, MuzuToZvednout

http://kupnisila.cz/proengine-ultra/

2017-08-01 08:05:14

Njevíc mě pobavilo tohle:

"Občas čítávám hysterie a některé alchymizmy, které dokážou někteří dělat s naftou. Např.: kupuju Vervu, dám do toho půl litru Vifu, litr petroleje, deci éteru a tři kapky octa, pětkrát skočím přes švihadlo, nedám si v den tankování viržinko, a mám spotřebu 2/100, motor nejde slyšet, z klimy lítají kostky ledu ve tvaru zadku Britney Spears, manželka drží pysk a auto se mi o víkendech samo vyluxuje..."

Je to asi tak nejreálnější pohled na tuhle věc. Jinak koukám že každej kdo má do zadku díru má dvorního zkušenýho mechanika nebo někoho kdo něco doporučuje protože to používá 10 let, vyléčil tím rakovinu a dalších 10 aut ale vlastně nedokáže nic jinýho, než že Vám řekne že mu to žere vo čtyři deci na sto míň a je to uplně tichý a jiný. Ještě jsem neviděl jediný test dvou uplně stejných aut (se stejným kilometrovým nájazdem, se stejnout trasou) kdy by jedno jezdilo s aditivama a druhý bez a aby tam byl nějakej rozdíl. Myslím si totiž, že by vůbec žádnej rozdíl nebyl :)

2017-08-01 17:36:44

Já používám VIF. Už řadu let, u různých aut. Přes švihadlo neskáču, nekouřím, vocet mi doma nikdo nepůjčí, netankuju za ouplňku a jezdím za 7/100.... ALE

U žádnýho z aut, a všechny měly najeto kolem 200k, nebyl problém s črpadlem, vstřikama, egrem, kouřivostí, zatuhnutím nafty v zimě...

Kdybych ho nedával, možná by to bylo to samý, ale některý vlatnosti jsou prokázaný....

2017-08-01 19:53:52

holyholy: A víte chlapi co Vám nejlíp vyčistí starý, zasviněný diesel ?? Kanystr hydraulického oleje do nádrže...


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6