Fórum - Téma


MB - Dotazy kolem nafty


Fórum Technický koutek MB - Dotazy kolem nafty



1  2  3  4  5

2013-01-30 13:11:06

Ano ty testy jsme sem dohodil ja - http://mercedesem.files.w...s.com/2012/10/nafta-1.jpg protoze me to nas ...

2013-01-30 13:16:04

jj, to je přesně ono...

Bohužel ono je to i o nájemci dané pumpy, ..např. jak se vydaly seznamy kde ČOI testovala nekvalitní palivo, byla tam i pumpa Benzina v Říčanech...

2013-01-30 15:49:01

Nevim jestli je shell předraženej V kolíně maj všechny benzínky stejnou cenu Za kolínem je další shell a kousek od ní je Ono. Tam drží shell o 2 koruny nižší cenu, než nejlevnější benzínka ve městě, jen aby srovnala cenu s Onem.

2013-01-30 21:55:49

...sice tankuju v Koline pres leto (mam tim smerem chalupu), ..nicmene tady v Pze kolem komina jsou ty ceny dost rozdilne.., a u mne je fakt Shell o vice jak 1,5 drazsi, coz na 75l nadrzi to docela neprehlidnes..., respektive ma v tom obed zdarma

2013-01-31 09:46:14

Mě by jen zajímalo, podle čeho tvrdíte jesli je nafta u nás kvalitní nebo ne?

Podle toho testu jsou všechny nafty (alespon z hlediska testovaných parametrů) zcela vyhovující a tudíž kvalitní.

Je to jenom otázka v čem a jak moc ta paliva převyšují požadavky normy, popřípadě jaký mají nadstandartní přínos pro váš vůz. A to se takovymhle testem jednoduchym zjistit nedá.

V testu(neviděl jsem celý, jen tuhle výslednou dvijstranu) se posuzu je jako hlavní ukazatel cetanové číslo. To jistě samozřejmě má vliv na spoustu věcí a je to jeden z hlavních ukazatelů "výkonnosti" paliva, ale těžko se podle toho dá soudit zda je palivo dobré či ne. Norma udává minimum 51cetanů. Nafta má jen jednu kategorii narozdíl třeba od benzinů, takže cokoliv s 51+ cet je kvalitní palivo (soudě dle tohoto parametru). Tvrzení, že nafte tady je nekvalitní protože má mín cetanů než jiná je celkem nesmyslný. To je stajný jako když by jste natankovali natural 95 a potom se divili, že v testech vyšlo, že N95 nemá 99 nebo 100 oktanů.

Jinak obecně vzato z vlastní zkušenosti musím říct, že osobně žádný rozdíl nepoznám. A myslím, že asi málokdo jelikož dnešní motory jsou plně elektronicky řízené, takže ta jednotka to pozná a palivo si sama nadiktuje tak aby udrela nastavené hodnoty výkonu a momentu, maximálně může být tedy zantelný přínos z hlediska spotřeby v případě užívání paliv a výšším cč.

Na druhou stranu musím říct, že jediná vyjímka je Ultimate diesel (je to vidět i na té fotce, že je naprosto čiré) V tomhle případě je toto palivo znát ihned po natankování plné nádrže. Motor hned ztichne, auto mál takový jakoby lehčí tah a projedu s tím celou itálii na jednu nádrž. Tenhle efekt je pouze u tohoto paliva. Jeslti natankuju u benziny, Agipu, omv nebo Shellu, tak to jezdí porát stejně.

Další aspekt je pak i cena, samozřejmě bych rád tankoval Maxx motion, nebo vervu atd. Ale pro mě, který tankuju 7 - 10 nádrží za měsíc je pak celkem rozdíl jesli beru u luku za 35 nebo Omv za 39.

viki  
viktor
2013-01-31 10:42:53

jo cena je světová

2013-01-31 14:08:02

Pane kolego, problem je bioslozka a jine aditiva ktere se ochotne lepi vsude mozne ucpavaji vsechno mozny a smrdi to po vsem moznym.

To ze je neco povazovano tady za standard , bych nenazval vyhrou. Bezduvodne u nas nechodi CDIcka casteji na servis vstriku proti NDR ...

2013-02-01 14:23:47

Tak biosložka se tam musí dávat podle zákona, za to vděčíme silné lobby ekoteroristů.

Toto nesouvisí nijak s kvalitou nafty jako takové. Nafta je všude stejná, podle jednotné evropské normy EN590 (ČSN590 pojmenováno u nás)

Přídavek kytiček si každý stát určuje svojí vlastní vyhláškou. Mimochodem německo a rakousko má mnohem vyšší povolený podíl biosložek než je u nás. Akorát, že u nich už i politici pochopili, že to nikam nevede, takže od toho v tichosti pomalu ustupují. A než se tahle vlna dostane i k nám, tak to chvilku ještě potrvá.

2013-02-01 18:54:28

ono je to jinak

SPolecnosti maji statem narizeno splnit procento v nafte

jenze treba Maksmoušn toho ma méně a VErva tusim vubec nic

2013-02-01 20:13:39

Musite mit 5 nebo 7% Bioslozky v nafte. OMV a Benzina to udelali jednoduse, prodavaji dve nafty, jednu bio, ktera ma 12 ~ 15 % a jednu bez ( v pripade OMV je tam bioslozka ale nepomerne mene nez v obyc ) , jelikoz splnuji procentualne 5 ~ 7 % na naftu. Shell sel cestou nuloveho odporu, Shell Diesel vs Shell Nitro Diesel je "kybl aditiv do cisterny, ktera to rozvazi"

Hodne to zjednodusuji a ve sve podstate je to trosku komplexnejsi, ale pro udelani si obrazu, je to dostatecne.

2013-02-04 10:36:56

Už jsem to tu jednou někde psal.

S biosložkou je to následovně. Jelijkož je nestabilní, tak se do paliv přimíchává v terminálech při výdeji.

Minimální obsah je 2% z celkového objemu prodeje. Maximum je pak 5% v jednotlivém produktu. (tak to bylo, když jjsem se to učil ve škole) dneska mám dojem že je ta maximální hrani ce na 7%.

12 -15 je určitě šílenost. (10% měli v něměcku a rakousku, ale jak řikám v tichosti od tohu ustupujou)

To znamená, že můžete tankovat naftu od 0 do 7% obsahu biosložky. Takže to jde jako to dělá OMV max je bez Meřo uplně a ta normální nafta má těch 5%. Stejně to můžou dělat i ostatní prodejci. Jak je ale vidět s testu tak meřo obsahují v nějakém poměru všechny nafty u nás. Jedinou vyjímkou je MM, který se dělá myslím samostatnou technologii podobně jako Ultimate, zatímco ostatních je toho docíleno standartně aditivací.

To jest přesně jak říkáš, kýbl aditiv do cisterny která to rozváží. Je to samozřejmě mnohem levnější, než mít samostatněj výrobní proces

2013-02-04 14:13:40

Ano , correct. Koukam ze jsem se dival blbe a te bislozky skutecne byva do 7% , ikdyz treba v te tabulce jsou volne dohledatelne hned dve co maji nad 7% .

U VERVY je videt, ze ma sice podobne cetanove cislo jako MM , ale je to vyhnano zvysovacema cetanoveho cisla a proto ma i tak vysoky pomer Aromatu versus MM.

Globalne je videt ze MM je z "jineho testa"

Skoro zadne Cetanove zvysovace. Nejmin Aromatu. Nejmensi penivost a zadna bioslozka. Ostatni jak je videt jsou doaditivovany.

Je to na jednu stranu trosku skoda, ze je tak extremni rozdil mezi MM a cimkoliv ostatnim . Je to trosku skoda, ze si clovek muze kdekoliv priplatit za lepsi a dostane "Pramenitou ledovcovou vodu" z kohoutku.

Vzhledem k cistote MM bych rekl ze je na dalsi osobni "aditivaci" jako stvorena, protoze tim neni precpana a otevrene vidim v Nadrzi MM a Lahvicce Super Diesel VIF blahodarni ucinek pro jednou za cas.

2013-02-27 20:01:02

Nafta bez biosložek .. Nafta bez biosložek .. EuroOil začal prodávat naftu bez biosložek! Konečně máme možnost výběru a nemusíme lejt do mazlíků ten sajrajt z kytek A patří to pod Čepro,tak asi OK.

2013-09-02 14:04:24

Mých pár dotazů k naftě.

Mám ještě klasický TURBODIESEL E-250 (r.v. 1999).

O naftě vím zatím málo, snad že v mrazech snáz zamrzá než benzin.

Když nechám půl až plnou nádrž nafty a auto zůstane třeba měsíc stát nezkazí se nafta v nádrži?

Je ten starší TURBODIESEL citlivý na kvalitu nafty nebo snese i "olej z friťáku"?

Co starší TURBODIESEL a EKOnafta (ta co bývá na čerpačkách o několik Kč levnější)?

Co aditiva, na co jsou?

Dávají se do nafty pro ten starší TURBODIESEL jenom v zimě?

Nebo je jich víc druhů pro víc použití?

Co je to takové to AdBlue co občas vidím asi za 10 Kč/l?

Jsem úplný nováček a laik pokud jde o naftu. Omlouvám se proto za tak trapný dotazy. Začínal jsem na mixu benzin/olej do 2-takt motorek, pak jesem presel na benzin/LPG v aute. U benzinu jsem si osobne potvdil ze umi zvodnatet, kdyz jezdim nekolik mesicu prevazne na LPG a nechavam půl až třičtvrtě nádrže benzínu pár měsiců bez tankování.

2013-09-02 16:00:21

rajce007:

Nafta v CR - http://www.mercedesclub.c...369/full/5094_nafta-1.jpg

Vicemene bezezmen

Aditiva - VIF Diesel , zadne jine aditivum ani vzdalene nedela to co dela VIF , jelikoz se mi ale tento test nechce prefocovat, bud budes verit memu usudku nebo se zaridis sam.

AD Blue - Mocovina do novejsich mercedesu - Auta co nemaji Euro VI konstrukcne to honi vstrikovanim mocoviny. To jsou ty modre bandasky.

Starsi turbodiesel by mohl prezit vse , ale ku prikladu Koleguv 350DT Predkomurovy mamut byl schopnej s "levnou naftou" proste zrat vic a jit hur ... nevim jestli placebo nebo realita.

Ja mam predpotopny benzin a misto patoku taky do toho liju OMV a silne aditivuju ... takze spise zalezi na majiteli.

Na Zimni stani se doporucuje VIF a OMV MAXX Diesel nafta , v teto kombinaci by nemela zamrzat v beznym podminkach, kdyz bude zima Lednimu Medvedovi, neni to bezna zima ...

2013-09-02 17:00:19

kondik: Ještě tedy k tomu aditivu VIF. To se přilívá v nějakém poměru do nafty když venkovní teploty klesnou pod X stupňů?

Nebo se to přidává i preventivně po celý rok?

2013-09-03 11:25:08

rajce007: Mas Zimni a Letni, Zimni v Zime , letni v Lete.

Kdyz si das v zime do nafty letni, zmrzne ti stejne

Ja to davam celorocne a aditivuju prez limit , no "limit" zadny tam neni.

Jen mam vetsi spotrebu plechovek za rok, co je rozdil 250 kc , cili jednu veceri si nedam venku ale naleju do nadrze

2014-01-28 08:46:38

Akú naftu tankovať? .. Akú naftu tankovať? .. Po dlhšej dobe mam auto s dieslovym motorom. Kedysi sme tankovali naftu a basta. Dnes čerpacie stanice ponúkajú naftu aj pod rôznym iným označením, napr. Diesel extact, Ultra diesel, Super diesel, Diesel Power +, FuelSave diesel.... Ako sa v tom mam vyznať? Jazdím na A 170 CDI, môžete mi nieco odporučiť? Počula som, ze u nas v SR nemám tankovať v sieti Jurki, ktorý predáva naftu pod označením Mona.

A este jedna súvisiaca vec. Bývam v lokalite, kde býva zriedkavo teplota pod - 15*C. Ma zmysel tankovať naftu s vyšším cetanovym číslom?

Vďaka všetkým, co prispejú niečim rozumným

2014-01-28 21:43:29

bydlime kousek od sebe ja tankuju na benzine klasickou naftu a nikdy jsem nemel problém a nikdy jsem nepoznal zmenu mezi normal naftou a extra naftou

Lighthouse1, 2012-01-28 19:06:44 napsal:

Cau

za posledni dobu jsem slysel dva nazory a chtel bych vedet jak jste na tom vy?

Jeden znamy leje mineralni olej do nafty, aby nebyla tak sucha a dalsi si namichava benzin do nafty.

Taky jsem slysel, ze se da jezdit na chladici trafo olej.

Co vy, nafta a CDI??

Dik

Majak ..

2014-01-29 11:41:48

no to je dobre. My sme mali dávnejšie MB 190 D a ked sme natankovali v Rakúsku, bol to vivitelny rozdiel

Pisal si, ze robíš v servise v Breclave. V ktorom? A v akej pozícii? Co je tvoja parketa?

Pekny den

Anna


Odpovědět

1  2  3  4  5