Fórum - Téma


MB - Dotazy kolem nafty


Fórum Technický koutek MB - Dotazy kolem nafty



1  2  3  4  5

2012-01-28 19:06:44

Cau

za posledni dobu jsem slysel dva nazory a chtel bych vedet jak jste na tom vy?

Jeden znamy leje mineralni olej do nafty, aby nebyla tak sucha a dalsi si namichava benzin do nafty.

Taky jsem slysel, ze se da jezdit na chladici trafo olej.

Co vy, nafta a CDI??

Dik

Majak

2012-01-28 19:20:26

Do svého Ml 400 cdi dávám petrolej, maže a ničemu neuškodí je to podobné složce, která je v nafte např. v německu a do ostatních aut při mrazech jen přípravky do nafty od fy BERNER nebo WURT. Benzín ne sice to nezamrzá, ale ještě víc to vysušuje.

2012-01-28 19:45:45

a ten petrolej? jakejpa pomer?

2012-01-28 20:03:43

No jo zapomněl jsem na to nejduležitější dám tam do plné nádrže tj. cca 70 litrů asi tak litr petroleje.

2012-01-28 22:15:57

petrolej:-O

2012-01-28 22:57:10

k čemu je to dobrý lejt tam benzín, nebo petrolej ?

2012-01-28 23:09:35

do starych Mercedesu bylo doporucovano v mrazu redit naftu s benzinem az 50-50 a to aby nezamrzla a lepe to startovalo

Domazavat se nic nemuselo protoze cerpadlo na predkomoru je mazany z motoru

2012-01-28 23:24:09

a v dnešní době je to k čemu dobrý ?

gut
2012-01-29 07:11:43

Ohřívám naftu u sprinterú 412 D tak že přitulím prodlouženou hadici která vede naftu k hadici topení,a obalín to tubexem.CDI nezamrzají.

2012-01-29 08:12:42

já leju VIF celoročně, je letní i zimní

2012-01-29 09:03:07

Vifslyším na něj samou chválu.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

2012-01-29 09:48:48

nalejt benzin do CDI je temer jista smrt celeho Common railu

2012-01-30 11:30:49

Přesně tohle je jedden z důvodů, proč bych si nikdy nekoupil ojetý auto, zejména pak pokud pochází s čech. Protože nikdy nevim jakej "chemik specialista" s tim jezdil před tim a co s tim dělal za zvěrstva.

Prej olej, taková debilita, to si asi plete s trabantem ne?

Jako by nestačilo, že so do paliv musí cpát ty podělaný kytky (meřo).

Kámoš měl wartburga a jezdilo to na tecnickej benzín, kterej měl od znáámího za 8 korun. Ale to je trochu něco jiného, dnešní moderní auta na takovýhle domácí alchymistický pokusy asi moc dlouho fungovat nebudou.

2012-01-30 11:39:28

no olej je debilita jen napul...

Maze palivovy system...ale zanasi vyfukovy, coz je dost podstatnej problem

2012-01-30 12:21:35

hehe, nj tak Wartburgy byly na jednu starnu super, to jezdilo snad i na zbytky od večeře

Nicméně v dnešní době jsou ty motory na podstatně jiný úrovni a odpovídá tomu i kvalita paliva, kterou vyžadujou.

jasně já si v tom taky svího času jel. Tankoval jsem diesel V-Power, Verva, MAXX a podobně, nebo jsem přidával do nádrže VIF.

Ale s těhle hrátek už jsem vyrost.

Jednak je to ted dost drahý, takže se snažim tankovat co nejlevněji a pak do toho taky trochu dělám ted, takže vim jak to chodí.

Takže stačí tankovat normální kvalitní naftu a je to v pohodě. Všechny ty různý povídačky a kecy o nekvalitních naftách atd jsou nesmysly.

2012-01-30 12:39:15

no nejsou to nesmysly...

Opravdu uz jsem resil dost zadrenych vstrikovacich trysek a cerpadel u CDI...od5. generace cdi jsou ale komponenty mnohem odolnejsi na kvalitu nafty

2012-01-30 13:05:43

Ano to jsou přesně ty případy, těhle domácích chemiků, nebo těch co jezděj na nějakou bio naftu, popřípadně taknujou kdoví kde.

Já měl na mysli, že když tankuješ u nějakých spolehlivých pump samozřejmě.

Palivo které jde z rafinérie totiž splnuje normu EN 590 a je fuk jseli ho vyrobí rafinerie u nás, v německu, rakousku, slovensku nebo polsku nebo kdekoliv jinde. Kvalitativne se jedná o shodný produkt.

Otázka pak je samozřejmě co se s nim děje v úseku mezi pumpou a tvojí nádrží, respoktive motorem, protože takový domácí chemik si může i s kvalitní nafty udělat smrtící směs pro svuj motor.

2012-01-30 13:19:10

no prave ze je mnohem dulezitejsi, co se s naftou deje mezi tim, kdy opusti rafinerii a okamzikem, kdy ji lejes do nadrze...

I zvucne jmeno a priplaceni si za ltr nema efekt...normalni naftu u marketu klidne a zlepsit mazaci schopnosi aditivem a je klid..predevsim jistota

viki  
viktor
2012-01-30 13:27:59

Česká obchodní inspekce zveřejňuje seznam čerpacích stanic, kde odebrala nevyhovující vzorky paliva, od 11. ledna 2011. Reagovala tím zřejmě na rozsudek Městského soudu v Praze, který dal 7. ledna 2011 za pravdu obecně prospěšné společnosti Acta non verba. Ta se zveřejnění seznamu nekvalitních benzinových pump domáhala dva roky. (více o seznamu za rok 2010 čtěte zde)

Seznam nově sankcionovaných benzinek

1. RB OIL, Budějovická 1007, Jesenice u Prahy

kontrola 15.11.2010, pokuta 30 000

2. Čerpací stanice ETK s.r.o., Kunratická 1140, Liberec 15

kontrola: 6.12.2010, pokuta 20 000

3. AB oil, Bratří Křičků 50, Brno

kontrola: 1.9.2010, pokuta 5 000

4. KM Prona, Liberecká ul., Česká Lípa

kontrola: 6.12.2010, pokuta 20 000

5. Čerpací stanice JIVAL s.r.o., Lety 108

kontrola: 9.11.2010, pokuta 100 000

6. Čerpací stanice UNICORN, 9. května, Přerov

kontrola: 7. a 20.12.2010, pokuta 20 000

7. Čerpací stanice TOLOSANER, Opavská 565, Horní Benešov

kontrola: 13. a 22.9.2010, pokuta 80 000

8.Čerpací stanice MP SPOL s.r.o., Riegrova 1690, Chotěboř

kontrola: 22.9.2010, pokuta 70 000

9. Čerpací stanice Radius, Kelské Vinice 321, Kly

kontrola: 3.12.2010, pokuta souhrnná 40 000

10. Čerpací stanice Radius, Mělnická 433, Líbeznice

kontrola: 3.12.2010, pokuta souhrnná 40 000

11. Čerpací stanice TRILOBIT REAL, Hlavní 182, Tuklaty

kontrola: 4.12.2010, pokuta 20 000

12. Čerpací stanice Petra Klepetková, Maleč 152

kontrola: 22.9.2010, pokuta 500 000

13. Čerpací stanice UNICORN, Svitavská 53, Černá Hora

kontrola: 29.9.2010, pokuta 300 000

14. Čerpací stanice Jan Janota, Revoluční ul., České Velenice

kontrola: 8.6.2010, pokuta 25 000

15. FaTo Plus s.r.o., Za Trubným 725, Bechyně

kontrola: 6.12.2010, pokuta 30 000

určitě to není vše Miky maj ví očem mluví sám jsem dělal dvakrát čerpadlo a žadné experimenty s palivem nedělám

2012-01-30 13:32:58

Tak já používal ten VIF chvíly. Jako super,ale jediná věc co mě na tom celkem nepřekonatelně vadila. A to je, že to strašně ale strašně smrdí. I když jsem tu plechovku měl schovanou dole v kufru u rezervy, tak stejně otevřeš auto a je to jak když strčíš hlavu do kanystru.


Odpovědět

1  2  3  4  5