Fórum - Téma


Dobrá rada nad zlato


Fórum Technický koutek Dobrá rada nad zlato



1  2

Zamčeno: 2015-08-14 13:14:49, Skyair
2013-12-08 15:06:37

Vážení přátelé,

na tomto fóru již bylo poskytnuto mnoho cenných rad, které byly skutečně relevantní a profesionální. Proto se i nyní dovolím na Vás obrátit s důvěrou o radu.

Můj současný vůz je W211220 CDI rok 2004 a v podstatě jsem nikdy neměl lepší vůz. Maximální spokojenost, nežere, je spolehlivý a má rozumné servisní náklady. Mezi jeho největší minusy z mého pohledu patří zadní pohon kol, na který si ani po 4 letech nemohu zvyknout, a dále nižší posaz řidiče, a protože hůře vidím v noci, preferoval bych vyšší výhled z pozice řidiče.

Proto se ohlížím po něčem větším, zejména GLK 220 či 320 CDI rok 2009, nebo ML 320 CDI rok 2008 a vyšší. U mého vozu bude třeba v dohledné době řešit výměnu SBC a spojky, proto zvažuji prodej současného vozu (byť s krvácejícím srdcem) a koupě nového v relaci kolem 500.000,-Kč.

Můžete mi prosím sdělit Vaše zkušenosti, pro a proti? Stále je tu možnost starý vůz opravit a dojezdit do šrotu. Podstatný bude nejspíše rozdíl v ceně ND a případné špeky, jakým je například SBC u W211 (kupříkladu filtr pevných částic?) Sám bohužel nemám další zkušenosti s MB (kromě "A" mé ženy). Děkuji všem za příspěvky. Hezkou neděli Vám přeje Martin

2013-12-08 17:50:17

marvin68710: S GLK budes mit problem protoze vevnitr je to W204 a kdyz to neni 4matic tak to nic nevyjede

ML ano da se koupit velice dobre hlavne americke verze motor celkem slusny pri najezdu do 200 000km

Pozor na prevodovku musi byt na diagnostice bez jakyhkoli zavad

projet a pak nacitat

Speky GLK nevim je to pomerne malo frekventovane vozidlo

U ML-

Prevodovky

Airmatic

Diferencialy

proste klasika

2013-12-08 19:27:45

enougher:

díky za odpověď . K tomu GLK - když už, tak jedině 4matic. Ale stejně to bude na 95% jen na asfaltky. A ten filtr pevných částic, není to časovaná bomba?

ML je jak říkáš klasika a děkuji za upozornění ohledně převodovky. ML jsou všechny Airmatic?

Holt, těžká písemka

2013-12-08 19:34:54

marvin68710: Nejsou vsechny na vzduchu ale kdyz to chces vybaveny tak to tam bude

Filtr pevnych castic je mystifikace lidi... dneska uz existuji metody kterymi vycistis filtr za 3500kc kdyby se ucpal

nejvetsi kravina je kuchani a podobne

2013-12-08 21:44:04

enougher: Tak je to dobrá zpráva Teď už se jen rozhodnout mezi GLK a ML GLK má menší spotřebu, nemám měchy ale je menší. ML má zase nádherný interiér. Až si do toho sednu, tak se asi rozhodnu

Děkuji za odpovědi a přeji hezký večer.

Martin

viki  
viktor
2013-12-09 02:05:58

marvin68710: Až si do toho sednu, tak se asi rozhodnu

to si myslím že je hodně důležitý poznatek už se mě párkrát stalo že autíčko které se mě vážně líbilo po svezení za volantem velké zklamání a šel jsem od toho pryč

2013-12-09 13:23:52

enougher: Ahoj, jaké jsou ty metody? Pokud to není tajné. Řeším tento problém u jiné značky než medvěd, kdy nastal problém s přibýváním oleje-ředěním naftou. Auto jezdí bohužel start a stop po 4km. Regenerace nemůže nikdy proběhnout. Přemýšlím o vykuchání i u mého vita 115cdi. I když já zatím bez problému. Díky za rady

2013-12-18 15:00:25

marek: Já sice nejsem mechanik, ale pronikání nafty do oleje asi nemá vůbec nic společnýho s filtrem sazí.

Jinak pokud se s autem jezdí málo, tak holt jediná rada jak to pročistit je to projet na delšívzdálenost. Prostě když se spostí vypalování tak to projet kousek po dálnici 15 - 20 minut stačí. Ideálně ustálenou rychlostí.

Doli  
Libor
2013-12-18 15:13:07

prouzman: Pronikání nafty do oleje u modelů vybavených filtrem pevných částic má souvislost, ale to je na delší vysvětlování. Přesný popis kompletní funkce tohoto systému se dá najít na internetu.

2013-12-18 17:28:23

jednoduse staci napsat ze prerusenim regenerace zustava cast nafty v oleji a tim narusta objem oleje v motoru

marek, 2013-12-09 13:23:52 napsal:

enougher: Ahoj, jaké jsou ty metody? Pokud to není tajné. Řeším tento problém u jiné značky než medvěd, kdy nastal problém s přibýváním oleje-ředěním naftou. Auto jezdí bohužel start a stop po 4km. Regenerace nemůže nikdy proběhnout. Přemýšlím o vykuchání i u mého vita 115cdi. I když já zatím bez problému. Díky za rady

2013-12-18 17:44:51

marek: Musíš napsat u jaké značky - jaký tip motoru - pokud je to např. koncern, tak to vůbec nemusí být nedokončenými regeneracemi.

2013-12-18 19:27:33

Co se vytloukání filtrů týka - tak vcelku zajímavá reportáž pořadu ČT1. čas:13.53 viz níže.

Setkal jsem se již s několika vozidly, kde byla porucha na systému DPF. Odstranění závady nikdy nedalo tolik práce jako odstranit závadu na vozidle kde je DPF odstraněn a soft. jednotky upraven - tyto vozidla se ve většině případu velice špatně diagnostikuji (seriová diagnostika) úpravci si v mnoha případech chrání kůži tím, že zakáží jednotce používat DTC kody, které by mohli upozornit na závadu.

http://www.ceskatelevize....rteri-ct/213452801240047/

2013-12-18 20:56:13

blueabyss: pise ze ma 115 vito

Meli jsem s tim problem u Sprinteru 315 to skoro stejny motor a po meste proste pribyvala nafta.

Jelikoz to bylo v zaruce tak jsem domluvil v kamaradem v MB servisu ze mi to za buchty od mamy zregeneruje vzdy pri olejovem servisu a v pulce servisniho intervalu jeli nejakou dalku. a olej prestal pribyvat...

Doli  
Libor

enougher, 2013-12-18 17:28:23 napsal:

jednoduse staci napsat ze prerusenim regenerace zustava cast nafty v oleji a tim narusta objem oleje v motoru

2013-12-18 21:05:44

enougher: no ale proč se to tak stane, jak se dostane nafta do oleje, to bylo to co jsem říkal aby si našli na netu

2013-12-18 21:09:47

Radku! Marek píše: Ahoj, jaké jsou ty metody? Pokud to není tajné. Řeším tento problém u jiné značky než medvěd, kdy nastal problém s přibýváním oleje-ředěním naftou

Je třeba číst očima né prdelí.

Regenerace při servisním intervalu může být dobrá - zvláště když si ji jako položku vyučtuješ - zmíněný pekáč buchet, ale hovno platná, jelikož vozidlo regeneruje přibližně každých 600km (píši přibližně ) jelikož vše závisí a je vyhodnoceno snímáním diferenčního tlaku v samotném filtru pevných částic a načtenými adaptačními hodnotami ve vztahu k stárnutí filtru pevných částic

2013-12-18 21:16:30

doli: A nemohl by jsi dát nějaký konkrétní tip - jedná se mi vyloženě o MB, předpokládám, že když na něco odkazuješ že o něčem víš.

Prosím co nejvíce linku ke konkrétní závadě: nafta v oleji MB - diskuze tipu jako probíhající zde, mě opravdu moc nezajímají.

Chci konkrétní dokument - děkuji předem

2013-12-18 21:45:24

blueabyss: GI18.00-N-046994

2013-12-18 22:04:55

miky: Jéééé ty jsi zpět - sláva - díky -utvrdilo mne to v tom co jsem předpokládal - tak jdu najít ještě tu servisní informaci.

Já teď dělal Sprintéra kde to bylo totál 270 000km regeneraci se mi podařilo spustit až když jsem oblafnul snímač diferenčního tlaku (podobně jak nám říkal Hampl na školení) auto bylo koupené v bazaru a nějaký umělec tam na diagnostice udělal reset - filtr byl ovšem zabukovaný. Po regeneraci jsem ještě udělal mechanické vyčištění jelikož ta průchodnost nebyla dobrá. Vše co jsme z toho dostali byl jen šedý popel ani kousek mastnoty.

Doli  
Libor
2013-12-18 22:07:58

blueabyss: .

Ozvu se Ti. Mám dnes doma jen tablet, před chvílí jsem se vrátil z Brna

Miky, 2013-12-18 21:45:24 napsal:

blueabyss: GI18.00-N-046994

2013-12-18 22:34:56

miky: nemohu najít toto - je to z WIS ale nejsem schopen se konkrétně k tomuto dokopat SI00.20-D-0029A kdyby jsi na to narazil postni mi to - děkuji.



1  2