Fórum - Téma


C203 - Baterie a alternátor


Fórum C-Class SportCoupé C203 C203 - Baterie a alternátor

Informace o modelu: Mercedes Benz C203 SportCoupé

Diskuze o vozidlu

2002 C203 SportCoupé 180 2.0 VIN: WDB2037461A554116

17 diskuzí

Výkon motoru 95 kW (129 PS) při 5300 ot./min. Točivý moment: 190 Nm (140 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 210 km/h. Zrychlení 11.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 445 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M111.951.



2013-12-22 19:22:13

toto je posledny problém na mojom aute. Veta "Batery/Alternator wisit workshop" v červenom sa my zobrazí hlavne ráno ked je zima alebo pri naštartovani. Niekedy aj pri rozjazde. zhasne palubovka vypne sa radio a 2 za 2 sekundy sa to všetko nahodí a je to ok...

čítal som pár článkov tu na fóre a vela z vás písalo že na svedomí to má Regulátor (relé) alternátoru.

Bol som aj na diagnostike ale test neukázal nič, chyba sa neuložila. a keď merali tak že alternátor dobíja ?!

Vďaka za rady

a bateria je samozrejme nová

2013-12-22 22:09:43

Změr napětí v baterii před nastartováním

2013-12-22 22:43:34

enougher: Proč - co se podle toho pozná? Když vozidlo startuje a dobijí?

jerry513 :

G2 alternátor

1 konektor regulátoru

Lin C1 signální k ŘJ motoru

N3/10 řídící jednotka motoru pin 47

prověř vedení a neporušenost tohoto signálního kabelu Lin C1 pokud máš osciloscop měl by na něm být při běžícím motoru signál.

2013-12-23 13:36:14

blueabyss: Nikdy jsi neslysel o tom ze spatna dioda muze mit odber proudu pri vypnutem motoru ???

Prestoze alternator normalne dobiji... K uplnemu vybiti baterie dochazi po 2 az 3 dnech

Hlavne pochybuju ze BFU ma doma osciloscop.

jerry513, 2013-12-22 19:22:13 napsal:

toto je posledny problém na mojom aute. Veta "Batery/Alternator wisit workshop" v červenom sa my zobrazí hlavne ráno ked je zima alebo pri naštartovani. Niekedy aj pri rozjazde. zhasne palubovka vypne sa radio a 2 za 2 sekundy sa to všetko nahodí a je to ok...

čítal som pár článkov tu na fóre a vela z vás písalo že na svedomí to má Regulátor (relé) alternátoru.

Bol som aj na diagnostike ale test neukázal nič, chyba sa neuložila. a keď merali tak že alternátor dobíja ?!

Vďaka za rady ..

a bateria je samozrejme nová ..

2013-12-23 13:42:38

enougher: To ano, ale on nic nepíše o samovybijení akumulátoru - on píše jen, že mu to hlásí, že nedobijí i přesto, že měřili a zjistili, že dobijí.

Pokud nemá scop tak ho třeba maji v servisu kam jezdí Víceméně jde o to jestli ten Lin vede - ten kabel bývá často rozpadlý - izolace je vyrobena z pedflašek

2013-12-23 15:36:39

blueabyss: Draku obavam se ze ma unik energie a psal jsem ze dioda v mustku muze zpusobit ze normalne dobiji a v klidovem stavu bere proud . Nicmene na diagnostice by asi zustalo podpeti jako chyba zaznamemane

proto je nejjednodussi zmerit napeti po jizde a rano pred jizdou to zvladne kazdy doma sam

jeste dopisu- ve finale stejne bude muset k odbornikovi protoze tyhle mrdky se doma najit nedaji

2013-12-23 15:52:27

Jo tak to možná ano.

2013-12-27 12:50:46

enougher: mechanik v tvrdí že napätie pred aj po naštartovaní je ok... tak neviem

viki  
viktor
2013-12-27 13:22:04

jerry513: já bych jako amatér postupoval takto zastavil bych v prvním servisu a nechal baterii podrobit zatěžovému testu je to minuta práce ale máš stoprocentní jistotu že je v pořádku ani nová baterka nemusí být dobrá

dál pokud bych chtěl něco vysledovat sám jak psal Radek změřil bych napětí na baterii před na startováním bude na ni příklad 12v po nastartování by se hodnota měla zvýšit při přidání plynu by se měla ještě zvýšit pokud tomu tak není auto nedobíjí (mašinku koupiš v prvním obchoďáku za par stovek)

po zhasnutí změřit když přijdeš druhý den opět změřit pokud výrazně klesne kapacita baterky něco ti krade proud

otázka je jestli ti to pomůže v řešení problému

2013-12-27 14:53:55

jerry513: Zmeril ti odber v klidu???

a prohlidnul kabelaz jak psal Petr??

2013-12-27 14:58:39

enougher: ano odber povedal že je ok.. pred aj po naštartovaní.... a kabelaž je tiež ok povedal...

do dielne ma pochopitelne nepustili... tak musim verit čo povedal

2013-12-27 15:09:11

Tak nejspíše je vadný regulátor. Chce to dát originál ten který tam patří nejlépe dle EPC

2013-12-27 15:11:10

blueabyss: takže žiadny autokelly

2013-12-27 16:01:43

Spis jde o to ze často Bosch který se jeví jako origo nefunguje

2013-12-28 01:10:27

Ve tvém vozidle mohou být dva typy alternátoru Valeo a Bosch - před koupí bude nutné zjistit jaký tam máš alternátor.

2015-10-30 15:26:11

Baterka a životnosť .. Zdar.Nedavam otazku ,ale iba info.Dnes som menil baterku na svojom MB a som prekvapeny,ze baterka je original z roku 2003/je tam cedulka/.To znamena,ze auto je z roku 2003 a baterka vydrzala 12 rokov a mam podozrenie,ze este vydrzi,ked ju dobijem a dam do maleho Samurajka nejaky ten patek.Nebola nikdy vyberana,bo by bolo potrebne urobit bajpas ako teraz pri vymene.Nie su ziadne stopy po oxidacii kontaktov,proste nejaky podareny kus.Auto stale startovalo na prvy pokus,iba predposledne tocil starter trochu pomalsie,motor naskocil,ale pocitac mi vyhlasil "nizke napatie alebo take nieco a nefunkcny ESP,ze mam kontaktovat alebo navstivit work shop.Po dalsom startovani uz s trochu dobitou baterkou sa hlaska sama zresetovala.Takze pre mna to bol impulz na kupu novej baterky.Ale 12 rokov???????Niekde nie je nieco v poriadku.Kde su kurvitka? Bezne sa dnes s nimi stretavame vsade........

2016-04-17 15:06:20

Také se mi již dvakrát v týdnu stalo to, že se červeně rozsvítil panel a hlásil "battery/alternator visit workshop!". Ale jen při prudkém brzdění a otáčení se do kruhu. Je to možné? Nebo nějaký náklon vozu ji vadí? Kapacita stejná 12V a při nastartování má 14.4V, tak asi dobíjí dobře. Stáří baterie nevím, je to Banner 12V 100Ah 760A. Ale nastartuje napoprvé a bez problému, proud se neztrácí, chyba pak při opětovném nastartování zmizí.


Odpovědět