Články


Sportovní auta a nafta?

2012-01-21 Přečteno: 1 922x

„Asi jako potápění v krytém bazénu.  Ekonomické, ale nezábavné...“ pravil skeptik.

Po dlouhou dobu bylo nemyslitelné používání vznětových  motorů ve sportovních autech. Ale stále více výrobců se dnes odvažuje porušit toto tabu -  a kupodivu s úspěchem.

Poprvé i Mercedes-Benz v sériovém roadsteru s označením SLK 250 CDI nabízí dieselovou variantu s 204 koňmi, zdvihovým objemem 2143 ccm a s kombinovanou spotřebou 4,9 litru na 100km.

To je o 1,3 litru méně, než nejúspornější benzínový pohon varianty  SLK 250 BE (Blue Efficiency) se stejnou úrovní výkonu. 

Pohled na aktuální spotřebu při zrychlení z 0 na 220 km/h je neuvěřitelných maximálních 6,5 litrů nafty na 100 km:

Při využití velmi slušných dynamických vlastností SLK 250 CDI bude spotřeba určitě vyšší než 4,9 litrů na 100 km.  Nicméně automobilka Mercedes-Benz v tiskové zprávě provokuje, že nafta by měla stačit na non-stop jízdu od Severního moře až ke Středozemnímu. Předpokládejme, že se určitě najde nějaký odvážlivec, který to vyzkouší.

Neveselá odpověď pro tradiční příznivce benzínových motorů je při srovnání dieslové a benzínové verze. U obou bylo naměřeno stejné zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,7 vteřin. A stejná je i maximální rychlost 243 km/h..

A jaký je rozdíl v cenách uvedených vozidel? Cena za dieselový roadster SLK 250 CDI začíná na 41.829 € a benzínový SLK 250 BE až na 44.256 €.

Co dodat, i přes finanční výhody se asi dávní majitelé tradičních sportovních vozů obracejí v hrobě. Skončí výhrady tradicionalistů a "nafťák" už  nebude exotické sportovní auto?  Uvidíme jak zákazníci zareagují.

Autor: Skyair

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mercedes Benz SLK

Toto je článek o modelu Mercedes Benz SLK R172

SLK R170

Mercedes-Benz SLK R170

Tady to začalo!

Mercedes Benz R170 SLK 200

S dvoulitrovým  motorem a výkonem100kW (136 koní), sice nejslabší ze všech  -  na počátku bez kompresoru. Ale výhodou motoru bez kompresoru je jednoduchost a dlouhá životnost.

A jak čas ukázal, je nakonec příznačná pro celou řadu motorů M111.

 První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od červ...

SLK má předpoklady stát se klasikou

První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od června roku 1996.  Pak následovala celá paleta barev. Od klasické a asi nejvíc rozšířené stříbrné metalízy, přes černou, červenou, modrou a mnoho dalších.

Ve skutečnosti první generace SLK (Sport - Leicht - Kurz / Sportovní - Lehké - Krátké) ještě nepatří mezi historické automobily, natož veterány. Ale  ve svém, tehdy...

Mercedes-Benz SLK - 55 AMG: V8 422 koní

Nejvýkonnější verze roadsteru SLK

Německý Mercedes se tři týdny před začátkem frankfurtského autosalonu pochlubil s nejvýkonnější verzí roadsteru SLK s označením 55 AMG. O pohon se stará atmosférický osmiválec s výkonem 422 koní.

Mercedes udělal radost všem milovníkům poctivých atmosféricky plněných motorů. Pod kapotou nového SLK buší osmiválcové srdce, které se obejde bez kompresorů i turbodmyc...

Nová generace kupé-roadsterů

Mercedes-Benz SLK R172

Automobilka Mercedes-Benz představila svoji novou chloubu, již v pořadí třetí generaci třídy SLK. Jak je již u automobilky zvykem z předešlých dvou generací, třída SLK vychází z nejdražšího Mercedesu, který  je momentálně v nabídce a u nové třetí generace tomu není jinak. Nové SLK vychází ze supersportu Mercedes-Benz SLS.

Design nové generace zaznamenal poměrně výrazné změ...


Články