Články


SLK R172

13 komentářů 2017-09-17 Přečteno: 87x

Mercedes Benz SLK R172 (2011 - 2015)

Třída SLK dospěla v roce 2011 do své třetí generace.

Mercedes-Benz třídy SLK je vždy designovým odrazem nejdražšího Mercedesu své doby. Proto, tak jako první generace  z  roku 1996 pracovala s prvky třídy CL,  pak druhé v roce 2004 vycházelo z desginových prvků supersportu SLR.  A proto není překvapením, že třetí SLK odkazuje na nejsportovnější z Mercedesů,  SLS.


Vyhraněný design, zvětšení objemu rohů karoserie a samozřejmě i mírné nárůst délky a šířky způsobily, že nové SLK působí mohutnějším dojmem. Ze všech úhlů vypadá mnohem vyspěleji než předchůdce. Jediná část, která působí mírně rozpačitým dojmem je poměr šířky a výšky předních světel. Jsou slyšet i povzdechnutí nad novým zakomponováním vnějších zpětných zrcátek, které se oproti minulosti  přestěhovaly z rohu bočního okna na nástavce, posazené níže.

Ale obecně je nutné uznat, že se celkový vzhled nového SLK podařil.  A proto, ne náhodou, se mu říká  "malé SLS".

Článek o modelu SLK R172

Mercedes Benz SLK R172 200

MODELY:

SLK 200   manuál      0-100km/hod: 7,0 vt.   max. 240 km / h    135kW     1796 ccm

SLK 200   automat     0-100km/hod: 7,0 vt.   max. 237 km / h    135kW     1796 ccm


 

Mercedes Benz SLK R172 250

Nejen tradiční benzínový  čtyřválec, ale nyni i dvojitě přeplňovaný turbodiesel. Ten se stal  historicky prvním dieselovým roadsterem na světě.

Když se spojí dohromady dvě dobré věci, nemusí z toho nutně vzniknout něco dvakrát lepšího – jak ví ostatně každý, kdo se někdy pokoušel zapíjet humra velkým červeným bordeaux. A třebaže vynález Rudolfa Diesela už dávno nemá stigma rolnické mechanizace, zástavba turbodieselu do dvousedadlového sportovního roadsteru je počin, přiznejme si, odvážný.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI určitě není první auto se stahovací střechou a naftovým motorem. Roadster však přece jenom není totéž co kabrio. Od roadsteru čekáme ostré jízdní vlastnosti, ovladatelnost hodnou zadního pohonu a hnací ústrojí, které dokáže v řidiči rozdmýchat jiskru. Nebo ne?

Dlouhodobě nejprodávanější motorizací pro SLK je základní benzínový čtyřválec. I přes jeho agresivní vzhled a ortodoxně sportovní koncepci (motor vpředu, zadní pohon, dvě místa) cílová skupina očividně vidí v SLK prostě nejmenší Mercedes se stahovací střechou. Auto pro nedělní výlety na dobrý oběd, nikoliv na závodní okruh. A na oběd, na rozdíl od okruhu, můžete docela dobře vyrazit i s dieselem. Natož s takovýmto.


Mercedes Benz SLK R172
Samotným autem ani samotným motorem se dnes příliš zabývat nebudeme, protože jak Mercedes-Benz SLK nové generace, tak i motor s obchodním označením 250 CDI už testech figuroval. Nezklamal ve třídě S, zazářil ve třídě C, naposled přesvědčil o svých přednostech v modernizovaném GLK. Dnes nás bude hlavně zajímat, jak obojí funguje dohromady.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec s netypickým zdvihovým objemem 2,14 l má naprosto stejné nominální parametry jako v GLK, na rozdíl od něj však není osazen vstřikováním močoviny. Vznětový princip spalování prozradí nejčastěji při prudké změně zatížení z nízkých otáček, kdy v jeho zvuku zarachotí slabá ozvěna někdejších vysokokompresních dieselů koncernu Daimler. Jinak jeho akustické projevy splývají s jinými jízdními hluky, ať už máte střechu dole nebo nahoře. Jen po studeném startu ve ztichlé garáži možná zalitujete, že jste nezvolili jiný motor.

Kdo by čekal, že 500 Nm bude s malým dvoumístným roadsterem cvičit div ne supersportovním způsobem, zapomíná, že s hmotností 1590 kg není SLK 250 CDI žádný Lotus. Nástup síly v oblasti od patnácti set otáček za minutu ale rychle zatlačí vaše temena blíž k výdechům systému AIRSCARF, který přivádí teplý vzduch k šíjím cestujících, a prudší přidání plynu v zatáčce bez námahy vysune zadní kola kousek do strany. Elektronický stabilizační systém nicméně zasáhne rychle a nepříliš shovívavě.

Článek - SLK diesel

MOTORY:

Benzínové motory

 Model Rok Typ Výkon, točivý moment @ ot./min.
SLK 200 BlueEFFICIENCY 2011 - 1796 ccm 4 válce turbo
184 PS (135 kW) @ 5250, 270 Nm
SLK 250 BlueEFFICIENCY 2011 - 1796 ccm 4 válce turbo
204 PS (150 kW) @ 5500, 310 Nm
SLK 350 BlueEFFICIENCY 2011 - 3498 ccm V6
306 PS (225 kW) @ 6500, 370 Nm
SLK 55 AMG 2012 - 5461 ccm V8  422 PS (310 kW) @ 6800, 540 Nm

Vznětové motory

Model Rok Typ Výkon, točivý moment @ ot./min.
SLK 250 CDI 2011 - 2143 ccm16V 4 válce 2-stupňové turbo 
204 PS (150 kW) @ 500 Nm 4200,
SLK 250 CDI BlueEFFICIENCY 2012 - 2143 ccm16V 4 válce 2-stupňové turbo
204 PS (150 kW) @ 4200, 500 Nm

ECO start / stop je součástí, pro všechny motorizace modelů.

PŘEVODOVKY:

Benzínové motory

Model Rok Typy
SLK 200 BlueEFFICIENCY 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 250 BlueEFFICIENCY 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 350 BlueEFFICIENCY 2011 - 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 55 AMG 2012 - 7-stupňová automatická (AMG SPEEDSHIFT PLUS)

Vznětové motory

Model Rok Typy
SLK 250 CDI 2011 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)
SLK 250 CDI BlueEFFICIENCY 2012 - 6-ti stupňová manuální převodovka, 7-stupňová automatická (7G-TRONIC PLUS)

SLK 250 BlueEFFICIENCY s 6-stupňovou manuální převodovkou se prodává v Německu.

Zrychlení - Max. rychlost - Emise

Model Rok 0-100 km / h  Maximální rychlost Emise (g / km)
SLK 200 2011 - 7.0 240 km / h 158
SLK 200 automatické 2011 - 7.0 237 km / h
158
SLK 250 automatické 2011 - 6.6 243 km / h
153
SLK 350 automatické 2011 - 5.6 250 km / h
167
SLK 55 AMG automatická 2012 - 4.6 250 km / h
195

 

 

Mercedes Benz SLK R172 350

350 / V6     objem ccm3498     kW 225    řazení: automat      0-100 km/h: 5,6      max. rychlost:  250 km / h       

 2011 Mercedes Benz SLK R172

Dlouho očekávané SLK R172 je konečně na trhu. Splní dlouhé očekávání? Bude 3. generace řady SLK pokračovat v úspěchu? Postavíte-li do soutěže BMW Z4, Audi TT a Porsche Boxster, SLK bude jasně sportovnější, především svým elegantním vzhledem. Podle výrobce R172 spotřebuje až o 25% méně paliva.  To je dosaženo především tím, že všechny motory jsou vybaveny start-stop funkcí.

Exteriér:

Mercedes Benz SLK R172

Nové SLK se stalo vzhledově sportovnější . Přední část je založena na podobnosti s AMG SLS, stejně tak i v interiéru. Boční průduchy vzduchu v blatnících zcela nezakrytě připomínají SL. Při předjíždění je zaručen díky agresivnímu vzhledu přídě okamžitý prostor v levém jízdním pruhu.


Mercedes Benz SLK R172

Bohužel, zadní část vozu už nemá tak sportovní  vzezření. Vypadá sice výrazně líp, než předcházející model kromě toho, že zadní světla dost připomínají  Hondu Accord .

Interiér:

Mercedes Benz SLK R172

Mercedes má konečně  vysoce kvalitní interiér s velmi dobrou kvalitou použitého materiálu.  Na rozdíl od svého předchůdce je v interiéru spousta kůže  a  ani  nový plast nepůsobí tak levně jako u  modelu R171. Sportovní charakter se dovedně prosazuje v celém interiéru. Svítidla, větrací otvory, ovládací tlačítka, páky, a přepínače, všechno vypadá stylisticky velmi dobře. Rovněž volant podtrhuje sportovní styl a  perfektně padne do ruky.


Mercedes Benz SLK R172

Sedadla jsou zdařilá a ve sportovním střihu. Poskytují dostatečnou boční oporu, dobře tvarovaná jsou nejen v prostoru zad, ale i ramen. Použitá velikost a tvar sedadel konečně splňuje všechny předpoklady i pro řidiče vyššího vzrůstu.

Zavazadlový prostor:

Mercedes Benz SLK R172

Mercedes Benz SLK R172

Roadstery, když je střecha otevřená, mají v kufru obvykle k dispozici poměrně malý prostor. Většinou se tam vejde jen sportovní taška. R172 je o dost prostornějí. Tradiční kufry s označením "Roadsterbag" vyráběné pro všechny modely SLK dostatečně pokrývají požadavek pro víc, než víkendový pobyt dvou osob.

Se zavřenou střechou je v zavazadlovém prostoru samozřejmě výrazně víc místa, srovnatelného s běžnými sedany.

Motor:

Mercedes Benz SLK R172

Jak už je dnes tradiční,  z motoru potaženého plastem moc neuvidíte. Prostor vypadá velmi čistě, jak po velkém úklidu, ale bohužel také velmi nudně. Nic pro zvědavé pohledy.

Vario-střecha:

Střecha se otevře za 16 sekund. A s dodatečně namontovaným comfort madulem i dálkovým ovladačem.

Závěr:

+ Sportovní design

+ Vysoce kvalitní interiér

+ Sportovní sedadla s příjemným posezením

+ Ekonomický a velmi pružný motor

+ Vario  střecha / otvírá a zavírá za 16 sekund

- Zadní partie neodpovídá sportovnímu charakteru

- Vysoká pořizovací cena

 

 Mercedes Benz SLK R172 55 AMG

Pod světly reflektorů se poprvé nejostřejší verze třetí generace SLK (R172) objevila ve Frankfurtu 2011. Do Boloně nepřijela v rudé, jak byste mohli možná čekat, ale ve žluté Streetfighter Yellow. Německá automobilka si připravila sérii firemních snímků, na kterých je kromě roadsteru i... italská motorka Ducati a jmenuje se Streetfighter 848

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2569_55amg.jpg

 

Nejdříve k technice SLK 55 AMG. Tam se nic nezměnilo. Stále je pod kapotou atmosférický vidlicový osmiválec objemu 5,5 l s výkonem 310 kW (421 k) a točivým momentem 540 Nm. Spotřeba paliva je pro potenciální majitele nedůležitou záležitostí, ale AMG uvádí v kombinaci velmi nízkých 8,4 l/100 km (emise CO2 195 kg/km). Může za to vypínání válců. Konzumace benzinu klesla oproti předchůdci o slušných 30 procent.

SLK 55 AMG přitom není žádný louda, z klidu na stovku vystřelí během 4,6 s a ve 250 km/h jej přibrzdí omezovač. Nad jízdními vlastnostmi bdí moderní elektronika: sportovní podvozek AMG se systémem Direct Steer, třístupňové ESP, Torque Vectoring Brake a výkonné kotoučové brzdy, také vlastní produkce.Speciální litá kola, bodykit a dvě dvojité chromované koncovky výfuku jsou poznávacím znakem této verze. A teď ke konkrétnímu výstavnímu exempláři. Interiér je čalouněn tmavou umělou kůží Nappa prošívanou kontrastní žlutou nití. A zdaleka nemluvíme jen o sedadlech, ale například i o přístrojové desce, volantu a dveřích. Pokud se najde dostatek zájemců, u AMG Performance Studio jsou schopni zařadit tento odstín do nabídky příplatků.


AMG 5,5-litrový motor V8 M152

  • Zdvihový objem: 5461 cm3
  • Vrtání x zdvih: 98.0 x 90.5 mm
  • Kompresní poměr: 12,6: 1
  • Výkon: 310 kW (422 koní) při 6800 / min
  • Max. kroutící moment: 540 Nm při 4500 / min
  • Hmotnost motoru (suchá): 187 kg
  • Základní verze SLK 55 AMG stojí 72.590 eur (necelých 1,84 milionu korun).

http://www.mercedesclub.cz/graphics/gallery/full/2570_amg55.jpg

Diskuze na stránkách MBSLK (německy)

Překlad a úprava: Skyair (Použity informace publikované v motor-talk.de)

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
R172 - Koupě 13 Martin22 SLK55AMG
11 měsíců, 3 dnů R172 - Koupě

Foto galerie

Mercedes Benz SLK

Toto je článek o modelu Mercedes Benz SLK R172

SLK R171

Mercedes Benz SLK R171 200 1,8

Roadster inovované SLK třídy byl dodáván ve čtyřech variantách. Nejméně výkonný SLK 200 KOMPRESSOR je osazený ekonomickým čtyřválcem o obsahu 1800 ccm  - 120 kW = 163 koní a spotřebuje pouhých 8.7 litru na 100 km.

Na SLK R171 je toho hodně, co se vám bude právem líbit, a pokud nebudete vyloženě kousaví a strefovat se u základní verze s nejslabším motorem do nepřimě...

SLK 170

Mercedes-Benz SLK R170

Tady to začalo!

Mercedes Benz R170 SLK 200

S dvoulitrovým  motorem a výkonem100kW (136 koní), sice nejslabší ze všech  -  na počátku bez kompresoru. Ale výhodou motoru bez kompresoru je jednoduchost a dlouhá životnost.

A jak čas ukázal, je nakonec příznačná pro celou řadu motorů M111.

 První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od červ...

SLK má předpoklady stát se klasikou

První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od června roku 1996.  Pak následovala celá paleta barev. Od klasické a asi nejvíc rozšířené stříbrné metalízy, přes černou, červenou, modrou a mnoho dalších.

Ve skutečnosti první generace SLK (Sport - Leicht - Kurz / Sportovní - Lehké - Krátké) ještě nepatří mezi historické automobily, natož veterány. Ale  ve svém, tehdy...

Sportovní auta a nafta?

„Asi jako potápění v krytém bazénu.  Ekonomické, ale nezábavné...“ pravil skeptik.

Po dlouhou dobu bylo nemyslitelné používání vznětových  motorů ve sportovních autech. Ale stále více výrobců se dnes odvažuje porušit toto tabu -  a kupodivu s úspěchem.

Poprvé i Mercedes-Benz v sériovém roadsteru s označením SLK 250 CDI nabízí dieselovou variantu s 204 koňmi, zdvihovým objemem 2143 ccm a s kombin...

Mercedes-Benz SLK R172 - 55 AMG: V8 422 koní

Nejvýkonnější verze roadsteru SLK R172

Německý Mercedes se tři týdny před začátkem frankfurtského autosalonu pochlubil s nejvýkonnější verzí roadsteru SLK R172 s označením 55 AMG. O pohon se stará atmosférický osmiválec s výkonem 422 koní.

Mercedes udělal radost všem milovníkům poctivých atmosféricky plněných motorů. Pod kapotou nového SLK buší osmiválcové srdce, které se obejde bez kompresorů i...

Nová generace kupé-roadsterů

Mercedes-Benz SLK R172

Automobilka Mercedes-Benz představila svoji novou chloubu, již v pořadí třetí generaci třídy SLK. Jak je již u automobilky zvykem z předešlých dvou generací, třída SLK vychází z nejdražšího Mercedesu, který  je momentálně v nabídce a u nové třetí generace tomu není jinak. Nové SLK vychází ze supersportu Mercedes-Benz SLS.

Design nové generace zaznamenal poměrně výrazné změ...


Články