Články


SLK R171

95 komentářů 2017-09-17 Přečteno: 87x

Mercedes Benz SLK R171 200 1,8

Roadster inovované SLK třídy byl dodáván ve čtyřech variantách. Nejméně výkonný SLK 200 KOMPRESSOR je osazený ekonomickým čtyřválcem o obsahu 1800 ccm  - 120 kW = 163 koní a spotřebuje pouhých 8.7 litru na 100 km.

Na SLK R171 je toho hodně, co se vám bude právem líbit, a pokud nebudete vyloženě kousaví a strefovat se u základní verze s nejslabším motorem do nepřiměřeného napodobování přídě F1 a SLR McLarenu, můžete si v ní hezky užívat, i když záhy stejně přijdete na to, že tahle verze vám v nadšení za volantem stanovuje jasně dané hranice. Za jízdy vám ale nikdo ten znak na přídi nevezme a přiznejme si, že i kdyby tohle auto bylo sebehorší (jako že není), stále se bude kolem něj vznášet aura všeho, co v dobrém i špatném s touto značkou spojujeme. Respekt je ale určitě na prvních místech.

 V tom dobrém to konkrétně znamená to, že se u Mercedesu můžete opět spolehnout na pocit solidnosti, komfortu a uvolněnosti a také na to, že v porovnání s konkurencí jsou tyhle vlastnosti cíleně zabudované do všeho, z čeho se auto skládá. U nového SLK však dostanete bonus v podobě oživených jízdních vlastností a také fotogenické karosérie, která se však může se svým zakulaceným zadkem někomu zdát až příliš holčičí. Jistě to je záměr, ale naplno ho pochopíte až ve chvíli, kdy postavíte SLK vedle majestátního SL. Menší roadster vypadá vedle něj jako autíčko na hraní a je jen dobře, že v tom pozitivním smyslu jím také je.

Za jízdy vás v novém SLK jako první překvapí těžší řízení, které je určitě tvrdší než v SL a ve kterém bohužel nejsou příliš cítit přední kola. Zároveň vás ale v zatáčkách příjemně osloví to, že nedochází skoro k žádným náklonům a že přední i zadní pneumatiky drží tak pevně, jak to dovoluje povrch silnice, i když s vypnutým ESP se vám na zimních pneumatikách může i na suchu lehce podařit vyhodit záď do strany. O výrazné nedotáčivosti, kterou výrobci tak rádi používají pro seškrcení legrace, tu nemůže být ani řeč. Se zapnutou stabilizací je průjezd stejné zatáčky předpisový, ale stále přesně cítíte, kdy a proč se přibzďují jednotlivá kola.

Samotné brzdy zabírají plynule a silně, ale opravdovou zkouškou by pro ně bylo až teplé počasí. I když je pětistupňový automat velmi kvalitní a po zahřátí rychle a hladce podřazuje, se svoji vyšší hmotností a cenou 60 tisíc korun se jeví zbytečně. Ručně řazená převodovka, v případě SLK šestistupňová, by se zde určitě vyjímala lépe a jízdní výkony jsou s ní také lepší (zrychlení na 100 km/h za 7,9 s, maximálka 230 km/h). Pozice za volantem je položená nízko nad zemí a při jízdě bez střechy vás mimo jiné i dobře chrání od turbulence. Pocit z kabrioletu si ale doopravdy užijete jen se staženými okny a v tom případě vám už od náporu proudění nic nepomůže, ale právě  to ke kabrioletu patří.

V interiéru se objevuje nový styl přístrojové desky se dvěma oddělenými a seříznutými tubusy pro otáčkoměr a rychloměr a i když se během jízdy stále ozývalo tření některých plastů za sedačkami, interiér jako takový má pěkné tvary. Skoro všechno v něm je ale za příplatek; hezký detail v podobě duté řadicí páky z matného hliníku je ale v základní výbavě.

V očích mnoha zájemců nebo i stávajících majitelů staršího SLK, ale třeba i SL, je jedním z hlavních výhod SLK koncepce kupé/kabriolet, která dává každému doslova pocit pevné střechy nad hlavou. Po přesednutí z aut s plátěnou střechou je tento rys obzvláště v zimě hodně příjemný. Autu sice přidává nechtěná kila navíc, ale je jen otázkou osobních priorit, co je pro vás přínosnější.

Technologický balet při skládání střechy vás nikdy zcela neomrzí, stejně jako to, že se dokáže tak velká věc složit do tak malého prostoru a nechat pod sebou stále dost místa na pár menších sportovních tašek.

Velkým plusem SLK je i novinka Airscarf, což v překladu znamená „vzdušná šála“, která vám skrze průduchy pod hlavovými opěrkami vhání teplý vzduch na krk a ve spojení se zadním síťovým deflektorem, plně vytaženými okny a zapnutým topením umožní jezdit bez střechy v přijatelném pohodlí i v teplotách kolem pěti stupňů nad nulou. Nezanedbatelnou výhodou SLK je i to, jak dokonale v noci svítí jeho bixenony. Řada podobně drahých aut takovou svítivost nemá a to, že mají také xenony, jim zdaleka nezaručuje tak stoprocentní úspěch. V SLK si ale s dálkovými světly v noci připadáte opravdu tak trochu jako ve dne.

Přes celkově kvalitní jízdní vlastnosti má SLK200 největší slabost v nízkém výkonu. S kvílivým zvukem kompresoru byste se klidně smířili a někomu by se třeba i líbil, a dobrý tah od nízkých otáček je pro použitelnost ve městě také velké plus, ale s tímhle motorem máte jednoznačný dojem, že celé auto snese mnohem víc. Nevybavit sportovní roadster silnější verzí přeplňovaného čtyřválce 1,8 l a nechat ho na pospas výkonu 163 koní hraničí ze strany Mercedesu se sebepoškozováním. Nenapadá mě jediný důvod, proč má mít například rodinná třída C stejný motor, ale s výkonem přes 190 koní, zatímco SLK má jako naschvál o třicet koní méně. Třeba si opravdu u Mercedesu říkají, že tohle je verze pro ženy, zatímco základní provedení pro muže je SLK350 s novým a skvostným šestiválcem o výkonu 272 koní. SLK 200 navíc potvrzuje pravidlo, které opakovaně objevujeme u každého auta se srovnatelnou hmotností a výkonem kolem 170 koní, totiž že tahle hodnota je hraničním číslem, se kterým si to sami za volantem ještě celkem užíváte, ale jakmile si k vám někdo přisedne nebo k tomu zapnete klimatizaci, o sportovní jízdě se mluvit nedá.

U dalších aut nabízejících se k přímému srovnání (Z4 a TT) vám BMW nabídne šestiválec 2,2 l s výkonem 170 koní a Audi čtyřválec 1,8T s výkonem 180 koní. V případě základních verzí je BMW skoro o sto tisíc levnější, Audi naopak o 65 tisíc dražší. Mimochodem, cena s příplatky se u testované verze dostala k 1,5 milionu korun. Za to už pořídíte SLK350. SLK 200 je dobré chápat jako ukázku všeho, v čem je tato generace silná. Je líbivá, má tu báječnou střechu, hodí se stejně dobře na komfortní cestování jako na občasné rychlé sprinty, i když zrovna tady jí k tomu chybí rychlost. V tomto provedení je vlastně výstavním příkladem auta, které má řadu nezanedbatelných předností, ale k plnému prožitku a jejich spojení do jednoho hlubokého dojmu mu chybí výkon.

autor: Marek Nastoupil

 

Mercedes Benz SLK 280 3,0

Vozy R171 SLK třídy byly na trh dodávány ve čtyřech variantách. Mercedes SLK 280 3,0 byl osazený V6 (2996 ccm) a  vůz akceleruje z nuly na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Výkon 170 kW (231 koní) a točivý moment 300 Nm při 2500 ot./min.


Mercedes Benz SLK 350 3,5

Plnokrevným koněm je SLK 350 s pro něho nově vyvinutým šestiválcem s objemem 3498 ccm. Ten zrychlí vůz z nuly na 100 km/h za 5.6 vteřiny.  Tomu odpovídá výkon 200 kW (272 koní) a točivý moment 350 Nm při 2400 ot./min.

Motor v modeu po faceliftu 2008 s výkonem 224 kW (305 koní) a točivý moment 360 Nm při 4900 ot./min.

Mercedes Benz 55 AMG 5,4

Nejvýkonnějším a zároveň nejluxusnějším roadsterem R171 je SLK 55 AMG s historicky poprvé osazeným osmiválcovým motorem. Počtu válců odpovídá i vysoký výkon 265 kW (360 koní) s maximálním točivým momentem 510 Nm.

Samozřejmostí je plně dostupná výbava a u modelu 55 AMG je místo šestistupňové k dispozici sedmistupňová manuální převodovka. Roadster třídy SLK nabízí výbavu, která určitě uspokojí i nejnáročnější zákazníky. 

Jsou to především sportovní sedadla, hluboko zapuštěné přístroje, větší litá kola a zadní světla s LED diodami.

V konstrukci motoru nalezneme mnoho prvků jejichž provedení bylo inspirováno závodními motory, jako jsou extrémně lehké písty, olejové trysky pro jejich chlazení nebo variabilní sací potrubí.

Vzhledem k velké pružnosti motorů se až nadbytečně může jevit sedmistupňový automat 7G-TRONIC, který je nabízen za příplatek do SLK 350, popřípadě jako standard pro SLK 55 AMG. Těsnější odstupňování sedmi převodových stupňů umožňuje ještě prudší akceleraci a přitom nižší spotřebu paliva. Řídící jednotka převodovky umožňuje řidiči podřazení až o čtyři stupně najednou. Pro jízdu bez zbytečných ztrát je hydrodynamický měnič nahrazující spojku vybaven přemostěním, které se uvádí v činnost jakmile to jízdní situace dovoluje. Na rozdíl od jiných automatických převodovek je toto přemostění funkční pro všechny převodové stupně.

O bezpečné zkrocení přemíry kilowatů se starají ventilované kotoučové brzdy.  AMG.sází na moderní technologii v podobě kompozitových předních kotoučů a šestipístových brzdových třmenů. SLK 55 AMG jede maximálně 250 km/h (elektronicky omezeno). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá 55 AMG za skvělých 4,3 s.

Drobné změny interiéru R171 započaly od června 2006 jako model roku 2007 a skutečný "Facelift"  byl od 04/2008

Výroba R171 byla ukončena v březnu 2011.

Počty vyrobených kusů R171


Mercedes Benz SLK R171

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
R171 - Koupě 93 BikerXC aldi
2 měsíců, 5 dnů R171 - Koupě
R171 - Manuály, rady a odkazy 2  Skyair  Skyair
2 let, 6 měsíců R171 - Manuály, rady a odkazy

Foto galerie

Mercedes Benz SLK

Toto je článek o modelu Mercedes Benz SLK R171

SLK R172

Mercedes Benz SLK R172 (2011 - 2015)

Třída SLK dospěla v roce 2011 do své třetí generace.

Mercedes-Benz třídy SLK je vždy designovým odrazem nejdražšího Mercedesu své doby. Proto, tak jako první generace  z  roku 1996 pracovala s prvky třídy CL,  pak druhé v roce 2004 vycházelo z desginových prvků supersportu SLR.  A proto není překvapením, že třetí SLK odkazuje na nejsportovnější z Mercedesů,...

SLK 170

Mercedes-Benz SLK R170

Tady to začalo!

Mercedes Benz R170 SLK 200

S dvoulitrovým  motorem a výkonem100kW (136 koní), sice nejslabší ze všech  -  na počátku bez kompresoru. Ale výhodou motoru bez kompresoru je jednoduchost a dlouhá životnost.

A jak čas ukázal, je nakonec příznačná pro celou řadu motorů M111.

 První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od červ...

SLK má předpoklady stát se klasikou

První generace Mercedesu SLK v kanárkově žluté barvě

  se sériově vyráběla od června roku 1996.  Pak následovala celá paleta barev. Od klasické a asi nejvíc rozšířené stříbrné metalízy, přes černou, červenou, modrou a mnoho dalších.

Ve skutečnosti první generace SLK (Sport - Leicht - Kurz / Sportovní - Lehké - Krátké) ještě nepatří mezi historické automobily, natož veterány. Ale  ve svém, tehdy...

Sportovní auta a nafta?

„Asi jako potápění v krytém bazénu.  Ekonomické, ale nezábavné...“ pravil skeptik.

Po dlouhou dobu bylo nemyslitelné používání vznětových  motorů ve sportovních autech. Ale stále více výrobců se dnes odvažuje porušit toto tabu -  a kupodivu s úspěchem.

Poprvé i Mercedes-Benz v sériovém roadsteru s označením SLK 250 CDI nabízí dieselovou variantu s 204 koňmi, zdvihovým objemem 2143 ccm a s kombin...

Mercedes-Benz SLK R172 - 55 AMG: V8 422 koní

Nejvýkonnější verze roadsteru SLK R172

Německý Mercedes se tři týdny před začátkem frankfurtského autosalonu pochlubil s nejvýkonnější verzí roadsteru SLK R172 s označením 55 AMG. O pohon se stará atmosférický osmiválec s výkonem 422 koní.

Mercedes udělal radost všem milovníkům poctivých atmosféricky plněných motorů. Pod kapotou nového SLK buší osmiválcové srdce, které se obejde bez kompresorů i...

Nová generace kupé-roadsterů

Mercedes-Benz SLK R172

Automobilka Mercedes-Benz představila svoji novou chloubu, již v pořadí třetí generaci třídy SLK. Jak je již u automobilky zvykem z předešlých dvou generací, třída SLK vychází z nejdražšího Mercedesu, který  je momentálně v nabídce a u nové třetí generace tomu není jinak. Nové SLK vychází ze supersportu Mercedes-Benz SLS.

Design nové generace zaznamenal poměrně výrazné změ...


Články