Články


Premiéra Mercedes-Benz S-Class W222

9 komentářů 2013-05-23 Přečteno: 2 838x

V květnu 2013 představil Mercedes-Benz nový S-Class.

Nová vlajková loď s trojcípou hvězdou se setkala v Hamburku s největším a nejmodernějším dopravním letadlem - Airbus A380. Stejně jako A380, přináší nová třída „S“ nové standardy v luxusním cestování. Změny se týkají  bezpečnosti, estetiky, elektrického příslušenství, komfortu cestování  i dynamiky. Žádný jiný vůz  značky Mercedes-Benz nenabízí více než S-Class.

Představení a oslava nové S-Class probíhala v pavilonu na ploše 2000 metrů čtverečných. Mercedes-Benz měl „startovní“ místo vyhrazené na místě, kde zákazníci z Evropy a Blízkého východu obvykle přebírají letouny Airbus.  K představení nové S-Class sloužila  VIP lounge a rozsáhlé zákulisní prostory pro technické zázemí, logistiku a stravování. Zahrnovaly kuchyň pro Michelin-pěti hvězdičkového šéfkuchaře, který k premiéře na oslavu S-Class otevřel unikátní „deseti hvězdičkový restaurant“. Konstrukce dočasné stavby pro představení S-Class trvala asi 14 dní a zaměstnala až 100 osob z různých oborů. Celkem 160 tahačů a kamionů dodalo potřebný materiál: více než 500 tun oceli, 4000m2 dřeva, 400 bodových světel, 96 reproduktorů a video LED stěnu, měřící 28 metrů na šířku a 7 metrů na výšku. Bylo nataženo 25 km kabelů, 40 rozvaděčů a záložní 3000 kVA generátor. Kvalitu zvuku během živého přenosu zajišťoval mixážní pult se 168 vstupními kanály a výstup signálu byl zprostředkován prostřednictvím 26 kanálů. 400 běžných a 130 otočných reflektorů vrhalo světlo na nový Mercedes-Benz S-Class. Prostě show na úrovni světové hvězdy.

Dokonalost do posledního detailu, tak jak se sluší na vrchol luxusu. Snaha o to nejlepší je patrná zejména v interiéru. Ať už se to týká sedadel a klimatizace, ovládacích prvků nebo designu, komfortu a pohodlí. Nové nápady, jejich pečlivá realizace a nejvyšší vnímaná kvalita podporuje vysoké standardy, které si inženýři  stanovili pro tuto vlajkovou loď Mercedes-Benz i pro sebe. Totéž platí i pro bezpečnost. To, co začalo s PRE-SAFE před deseti lety a pokračovalo s DISTRONIC PLUS nyní vyústilo v nové dimenzi motorismu. Pohodlí a bezpečnost jsou sloučeny do jednoho. Mercedes-Benz to pojmenoval  jako „Intelligent Drive“. Celá řada nových systémů je v novém S-Class ještě pohodlnější a ještě bezpečnější.

Design je shrnutím smyslných tvarů a moderní techniky. Lidé na celém světě ihned poznají, že se jedná o vůz  Mercedes-Benz. Klasická tvář Mercedesu se táhne jako zlatá nit historií značky. Sofistikovaný design třídy „S“ byl vždy výrazem luxusu a majestátnosti v éře těchto vozů. A nová S-třída pokračuje v této tradici.
„Stylový sportovní charakter a smyslné formy v syntéze s nadčasovým vzhledem jsou základem převahy, aby se třída „S“ stala skutečnou návrhářskou ikonou,“  říká šéf designu Gorden Wagener.

Nový model S-Class je prvním autem na světě, které se zřeklo klasických žárovek ve prospěch LED a ukázalo cestu do budoucnosti. Je to  vůbec první auto, opravdu bez jediné žárovky. Po 100 letech od zavedení elektrického osvětlení v motorových vozidlech, Mercedes-Benz nyní kompletně přešel na LED technologii. Se zřetelem na další účastníky silničního provozu za sebou, je například intenzita brzdových světel snížena v noci nebo při čekání na semaforech. Téměř 500 LED zabudovaných ve vozidle osvětluje vozovku, interiér i zavazadlový prostor. Nové jsou i světlomety - každý má 56 LED, zadní světla -  každé s 35 LED,  plus 4 pro zadní mlhové svítilny. Interiér včetně okolního osvětlení je vybaven více než 300 LED. Viditelnost je umocněna dvěma asistenčními systémy, které prodělaly několik klíčových vylepšení - Adaptive Highbeam Assist Plus a Asistent nočního vidění Plus. Díky novým stereo kamerám a senzorům vícestupňového radaru, zjišťuje S-Class potenciální nebezpečí na silnici mnohem lépe.

V prvním roce výroby nové třídy budou nabízeny hybridní verze v benzínových modelech S400 Hybrid, S500, S350, ale i v naftové variantě S300 BlueTec Hybrid. Všechny modely se mohou pochlubit prvotřídní účinností a až o 20 procent nižší spotřebou paliva, než předchozí modelové řady. Všechny motory již splňují požadavky Euro-6 emisní normy. Kromě toho, S400 HYBRID a S350 BlueTec splňují přísná kritéria energetické třídy A,  zatímco S300 BlueTec Hybrid má rating A+.

„Nový S-Class dosahuje spotřeby a údaje o emisích, které byly ještě před několika lety utopické,“ říká prof. Thomas Weber, člen představenstva Daimler odpovědný za výzkum a vedoucí Mercedes-Benz Cars Development.  „A to je jen začátek naší „zelené“ iniciativy. Brzy bude následovat S500 Plug-in Hybrid, se spotřebou nižší než čtyři litry na 100 kilometrů.“ 

S-Class je první auto na světě s podvozkem, který má „oči“, aby mohl odhalit nerovnosti na silnici před sebou. Pokud SCAN povrchu vozovky zjistí nerovnosti prostřednictvím stereo kamery, MAGIC BODY CONTROL okamžitě nastaví podvozek tak, aby se vypořádal s novou situací. Tento inovativní systém zavěšení je k dispozici jako doplněk pro osmi válcové modely. Standardní výbava pro novou S-třídu zahrnuje plynule pracující adaptivní systém tlumení ADS plus a vylepšenou verzi komplexního systému vzduchového pérování AIRMATIC.

Díky jasné architektuře interiéru třídy „S“ vůz klasicky  ztělesňuje vynikající a špičkový sedan. Charakter interiéru se vyznačuje vizuální šíří a pocitem pevnosti. Vysoká kvalita a elegance ladí s funkčností. Design interiéru vozů třídy „S“  v sobě spojuje jízdní komfort, prostornost a uživatelskou přívětivost na té nejvyšší úrovni. Dokonale koordinované použití materiálů a barev vytváří exkluzivní interiér, zdánlivě odlitý z jedné formy. Velkorysé je použití dřeva, zejména na palubní desce a středové konzoli. Metalizované povrchy spínačů s perleťovým efektem a laky ve třech barevných odstínech navazujících na barvy interiéru vyzdvihují zejména vynikající kvalitu.

Cestující na zadních sedadlech sedí v první třídě - design a exkluzivita sedadel, výplně dveří a všechny ovládací prvky jsou na stejně vysoké úrovni jako přední. Jako další individualizace funkce „First Class Rear“ zahrnuje Business středovou konzoli, kombinující osobní pohodlí s praktickým použitím (integrace telefonního sluchátka, další úložné prostory, rozkládací stůl, apod.). Poprvé v historii třídy „S“, byl vývoj zaměřen na dlouhý rozvor Saloon, na rozdíl od minulosti, kdy byl odvozen od krátkého  rozvoru.  S-Class má své tradiční místo reprezentačního vozidla ve velkých zámořských trzích, jako jsou USA, Čína nebo Japonsko. Zatímco v Evropě a Severní Americe jsou majitelé S-Class často za volantem sami, vlajková loď model Mercedes-Benz Saloon je v Asii řízen řidičem majitele vozidla. Logickým důsledkem je počet dalších nových funkcí, zejména v oblasti pohodlí a bezpečnosti v zadní části vozu. Ve třídě „S“ není pochyb o tom, že cestující na zadních sedadlech sedí v první třídě. Pro větší pohodlí cestující se celý interiér zvětšil.

Dvě TFT barevné obrazovky s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 30,7 cm (12,3 palce) tvoří v S-Class nové informační centrum. Levý displej plní funkce předchozí přístrojové desky a poskytuje řidiči všechny důležité informace. Pravý displej umožňuje ovládání mediálních funkcí a pohodlí cestujících. V nové třídě „S“ bylo potřeba do vozidla integrovat další funkce a to vedlo k dalšímu rozvoji celé provozní logiky. Spolu s atraktivitou a estetikou byly hlavní důvody především v ergonomii, komfortu obsluhy a bezpečnosti. Kromě nových displejů na sebe vizuálně upozorní metalizované spínací plochy i pevné hliníkové ovládací prvky. Mezi nové ovládací prvky patří dotyková klávesnice s dvanácti volně volitelnými paměťovými místy. Hlavním ovládacím prvkem nejdůležitějších funkcí je otočné tlačítko umístěné na středové konzoli s  přímým přístupem a panel nástrojů pro řízení asistenčních systémů. Hlasové ovládání pomocí LINGUATRONIC systémem Dialog, umožňuje ovládání telefonu a audio systémů prostřednictvím řeči. Hlasem mohou být ovládané i reprodukované textové zprávy SMS nebo e-maily.

Nepřeberné množství nových funkcí pro vytváření příjemné atmosféry má nová klimatizace. Během vývoje celého systému regulace klimatu ve vozidle, byl kladen zvláštní důraz na výkonnost, kvalitu ovzduší, přesnou regulaci, hlučnost a účinnost. THERMOTRONIC je automatická klimatizace v zadní části a má další dvě zóny pro zlepšení tepelné pohody. Elektrický ohřev područek je rovněž zcela nová funkce. Jako nová funkce je AIR-BALANCE s účinnější filtrací ve srovnání se standardním modelem. Zařízení obsahuje aktivní parfemaci s ionizací. Systém lze zapnout a vypnout ručně, s manuálním nastavením intenzity. Parfém individualizuje vůni v interiéru vozidla. Vnitřní vůně nepůsobí trvale, a molekuly parfémů se neukládají ani v textilních plochách interiéru nebo v oblečení pasažérů. Zvolená vůně je diskrétní a rychle se ztratí.

Mercedes-Benz zvýšil komfort sezení a klimatizaci na novou úroveň. Sezení ve vozidle třídy „S“ splňuje funkci mobilní kanceláře a především centrum pohody. Z mnoha světových prvenství je i aktivní funkce masáže „horkými kameny“ nebo aktivní větrání sedadel s reverzními ventilátory. Unikátní je masážní funkce se 14ti samostatně ovládanými vzduchovými polštáři v opěradle, stejně jako integrované funkce ohřívání. Na výběr je šest masážních programů, dva z nich pomocí tepelné funkce. Tyto funkce jsou dostupné  pro všechna sedadla ve vozidle. Bezpečnostní vývojáři přesto věnovali především zvláštní pozornost  zadním sedadlům. K dispozici je výběr z pěti různých variant, včetně výkonných sedadel s nastavitelným úhlem opěradla v rozsahu až 43,5 stupňů a volně nastavitelnými délkami komfortních polštářů. Cestující na zadních sedadlech se tak mohou soustředit na práci nebo odpočívat v pohodlí.
 

Zcela nový multimediální generace s intuitivním ovládáním umožňuje nezávislý přístup k médiím zábavního systému z kteréhokoliv místa a vytváří z interiéru koncertní síň. Frontbass - systém vyvinutý společností Mercedes-Benz používá poprvé v limuzíně basové reproduktory umístěné v přední požární přepážce. Konvenční reproduktory ve dveřích jsou proto zbytečné. Mid-range reproduktory ve dveřích jsou přemístěny nahoru. To zlepšuje zvuk a umožňuje využívat dodatečný úložný prostor ve dveřích. Jako alternativy ke standardnímu sound systému s deseti reproduktory, jsou k dispozici zařízení, které byly vyvinuty ve spolupráci s high-end audio specialistou Burmester ® Surround Sound systém a Burmester ® High-End Surround Sound 3D- systém. Nové funkce navigačního systému zahrnují animovaný kompas pro informování cestujících jako v letadle a zobrazení v Google Maps na hlavní jednotce i v zadní části vozu. Zobrazuji se informace o dopravní situaci. Data jsou přenášena v reálném čase. Díky tomuto navigačnímu systému jsou cestující lépe informováni o stavu na silnicích.





Hliníková karoserie nabízí vysokou míru bezpečnosti při nárazu, vynikající tuhost s extrémně nízkou úrovní hluku a vibrací. Torzní tuhost ve vztahu k hmotnosti a velikosti vozidla byla vylepšena o 50 procent ve srovnání s předchozím modelem. Celý vnější plášť  třídy „S“ včetně střechy a přední části karoserie je z hliníku. Bezpečnostní prostor pro cestující je vyroben z vysoce pevnostní oceli. Nové funkce PRE-SAFE může pomoci, aby se zabránilo kolizím s chodci a vozidly v městském provozu. Zmírní nebezpečné situace způsobené dopravou za vozidlem a zvyšuje ochranu v kombinaci s bezpečnostními pásy. PRE-SAFE brzdy mohou detekovat chodce a zahájit automatické brždění k zabránění kolizí při rychlostech do 50 km / hod. PRE-SAFE PLUS dokáže rozpoznat hrozící kolizi zezadu a varovat řidiče jedoucí za vozidlem aktivací zadních výstražných světel vysokou frekvencí blikání zadních brzdových světel. Systém minimalizuje riziko poranění krční páteře tím, že snižuje i přední náraz. Těsně před nárazem, PRE-SAFE činí preventivní opatření na ochranu posádky, zejména reverzibilní předpínače bezpečnostních pásů. Mercedes-Benz rozšířil bezpečnostní systém pro cestující na zadních sedadlech. Beltbag je nafukovací bezpečnostní pás, který je schopen snížit riziko zranění cestujících v zadní části při čelní srážce tím, že zmírní napětí na hrudním koši. Rovněž při nehodě brání sklouznutí cestujícího pod pás.

    DISTRONIC PLUS a Stop & Go Pilot  pomáhájí řidiči pokud jde o navádění v jízdních pruzích a je také schopen automaticky sledovat vozidla v dopravní zácpě. Poprvé, díky stereo kameře je brzdový asistent BAS PLUS Cross-Traffic Assist schopen detekovat chodce na přechodu a zvýšit brzdnou sílu k zabránění srážky. Pokud jsou jízdní pruhy rozděleny linkou na vozovce a Traffic Assist  zjistí, že vedlejší pruh je obsazen, tak zejména při protijedoucích vozidlech snižuje riziko srážky. Když vozidlo neúmyslně opustí svůj jízdní pruh použije asistent brzdy jen na jedné straně vozidla.

Adaptivní Highbeam Assist Plus ovládá  světlomety tak, aby neoslňovaly protijedoucí vozidla.  Asistent nočního vidění je doplněn termo-kamerou. Může upozornit řidiče na potenciální nebezpečí, které tvoří chodci nebo zvířata v neosvětlených místech. Automaticky na obrazovce řidiče přepne ze zobrazení rychloměru na ostrý obraz nočního vidění a zvýrazní zdroje nebezpečí. Reflektor má navíc funkci automatického blikaní na všechny chodce na noční silnici, které zjistí Night View Assist Plus dříve než řidič. Toto zvýší pozornost řidiče na zdroj nebezpečí a zároveň varuje osobu na straně silnice. Další zařízení  může upozornit na nepozornost a ospalost v rozšířeném rozsahu otáček a informuje řidiče o aktuálním stavu únavy a době řízení od poslední přestávky.

Se třemi prioritami: „inteligentním pohonem“, „výkonnou technologií“ a „vrcholem luxusu“, nová S-třída rozšiřuje všechny známé hranice úrovně automobilu. S-Class není jen technologickým předvojem společnosti Mercedes-Benz, ale bude vzorem i pro budoucí automobilový vývoj. Jako u každé předcházející generace S-Class, zákazníci vždy očekávají, že nový S-Class opět získá ocenění jako „nejlepší automobil na světě“. Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí Mercedes-Benz Cars to řekl zcela jasně: „… naše aspirace byla nabídnout to nejlepší nebo nic.“
A to o tomto automobilu platí v každém ohledu!

Zdroj: Daimler Press Centre

Překlad a úprava: Skyair

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W222 - Nový S-Class 11 ajfi titus
10 měsíců, 22 dnů
W222 - Nový S-Class

Foto galerie

Mercedes Benz S-Class

Toto je článek o modelu Mercedes Benz S-Class W222 - Sedan

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard, který během své dvoudenní návštěvy využíval ruský prezident Medvěděv, má ochranu proti útokům ze střelných zbraní i granátu. Automobil pohání benzínový dvanáctiválec s výkonem 517 koní.

Automobil, který je prodlouženo...


Články