Články


Mercedes G63 AMG 6x6 - šílenec na šesti kolech

2014-02-10 Přečteno: 5 917x

Jedná se o druhý nejdražší Mercedes, po SLS na elektrický pohon

Je to největší "géčko" určené pro extrémní provoz nejen na pozemních komunikacích. Vyrábí se v omezené míře - za cenu 410 000 €, tedy v přepočtu cca 12 milionů korun. Zrodilo se z drsné vojenské verze G320 CDI pro australskou armádu. Mercedes G63 AMG 6x6 byl představen koncem minulého roku na "Dubai International Motor Show 2013".



Stisknete tlačítko startéru a v motoru zažehnete oheň. V širokém otevřeném prostoru Dubajské pouště má G63 AMG 6x6 dostatečný prostor k představení svých schopností. Usadíte se do kožených, Alcantarou potažených a silně tvarovaných sportovních sedadel. A zjistíte, že se vpředu kabina změnila jen málo oproti standardnímu G63 AMG. Vzpřímená jízdní poloha je jak ze staré školy, stejně jako strmě šikmé čelní sklo a mělká palubní deska. Ale dopředu je výhled brilantní a ukazatele namontované nad předními světlomety působí jako polohovací body. Pohled dozadu je omezen vysokými zadními opěradly a malým dvoudílným posuvným zadním oknem. Rozvor k první zadní nápravě narostl o 300mm na 3120mm . Poskytuje delší kabinu než standardní G63 AMG a tím i delší prostor pro nohy cestujících vzadu. Původní trojitá zadní lavice je nahrazena dvěma samostatnými AMG sportovními sedadly, samozřejmě na středové konzoli elektricky ovládanými. Přestože byl automobil koncipován pro hrubé vojenské povinnosti v australském vnitrozemí, tak by malokdo takovou přeměnu pro civilní použití očekával. Navíc s úrovní komfortu u tak extrémně vypadajícího stroje. G63 AMG 6x6 se velmi snadno řídí.


V dunách pouště je G63 AMG 6x6 neporazitelný. Velké pneumatiky s dokonalou hnací soustavou poskytují dostatek trakce. To umožňuje bez velké úzkosti dosahovat dálniční rychlost i na úzkých písčitých tratích.  Vzhledem k delšímu rozvoru a přidanou trakcí třetí nápravy, vozidlo poskytuje výbornou podélnou stabilitu vedoucí  k překvapivě hladké jízdě. Mnohem lepší, než u běžné G63 AMG. Na palubě vozu je kompresor se čtyřmi 20 litrovými nádržemi po stranách podvozku, které umožní nastavit tlak ve všech pneumatikách.  Za 20 vteřin se zvýší z 0,5 Atm. až na 1.8 Atm. To je potřebný tlak pro silniční použití.  Zvýšení tlaku proběhne mnohem rychleji než konvenčním systémem, který obvykle trvá asi 10 minut.


Tato plyšová, kůží lemovaná civilní verze off-road vozidla, byla koncipována pro nejbohatší klientelu. Narozdíl od vojenské verze G320 CDI 6x6, která je poháněna 3,0-litrovým V6 dieselovým motorem a je nabízena ve výkonech až do 220 koní tak G63 AMG 6x6 má od AMG dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 544 koní a točivý moment 760 Nm. Výkon přenáší na 37 palcová kola pomocí 7G-Tronic sedmistupňové automatické převodovky. Samozřejmě nechybí redukce a několik elektronických uzávěrek diferenciálu. Světlá výška je neuvěřitelných 460mm. Pohotovostní hmostnost tohoto obra je 3775 kg. Navzdory své hmotnosti zrychluje s velkým elánem. Opojný točivý moment v kombinaci s velkou trakční sílou převedenou systémem šesti-kolového pohonu poskytuje působivé vlastnosti. Mercedes nezveřejnil oficiální hodnoty zrychlení, ale zasvěcenci naznačují, že z 0-100 km je možné dosáhnout za méně než šest sekund. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena podle použitých pneu, v tomto případě na 160 km/h.
 


A budoucnost úžasné G63 AMG 6x6?  Určitě bude dělat stejnou radost další vybrané generaci milovníků automobilů.


FOTOGALERIE G63 AMG - Dubai 2013


Autor: Greg Kable
Překlad a úprava: Skyair

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Mercedes Benz G-Class

Toto je článek o modelu Mercedes Benz G-Class

Mercedes - třídy G je v pravém slova smyslu nezničitelný

Existuje tu už  33 let ...

a když se objevil ještě nikdo netušil, že v budoucnosti vznikne nějaká kategorie SUV.  Byla to právě třída G, která pomohla k vzestupu luxusních SUV, které nikdy neviděly skutečnou špínu a jsou spojeny s klientelou v obleku. Koncem jara 2012 prodělalo Géčko“ další lifting. Ve špičkovém provedení dnes nemá soupeře. Pokud se dá ještě mluvit o SUV! Je předpoklad, že takto ...

Mercedes-Benz třídy G

Brabus G V12: monstrum do terénu s výkonem 700 koní Mercedes-Benz třídy G, off-road staré školy, nedávno oslavil třicáté narozeniny. A protože to byly kulatiny, přichystala tuningová společnost Brabus pořádný narozeninový dárek - G s dvanáctiválcovým motorem a výkonem &sca...


Články