Články


Mercedes-Benz představil nový V-Class

144 komentářů 2014-05-07 Přečteno: 2 909x

Debut nového "Véčka" proběhl na ženevském autosalonu 2014

Po téměř dvaceti letech přichází další model "Véčka" s modelovým označení W447. Je k dispozici v mnoha různých konfiguracích. Jako nejmladší a největší člen osobního automobilu ze Stuttgartu, stanovuje nová měřítka ve svém segmentu nejen designem, ale i řadou inovací.  Nový V-Class spojuje prostor až pro osm lidí, příkladnou funkčnost s komfortem nejvyšší třídy, efektivní potěšení z jízdy a vysokou bezpečnost. Je ideálním vozidlem pro každého, kdo ocení skvělou prostornost, ale nechce obětovat styl a pohodlí. Se dvěmi variantami výbavy STANDARD a AVANTGARDE, nabízí dva rozvory, tři vnější délky od  4.895 do 5.370 mm, tři motory a také mnoho volitelných doplňků a může být individuálně upraven pro každý vkus a požadavek zákazníka. V důsledku toho splňuje širokou škálu potřeb zákazníků a je stejně atraktivní pro rodiny s dětmi nebo pro lidi, kteří potřebují variabilní a prostorný interiér pro jejich volný čas a sportovní aktivity. Kromě toho je vhodný jako luxusní VIP vůz. V-Class kombinuje svůj prostor způsobem, jaké žádné jiné vozidlo v tomto segmentu nemůže nabídnout.

Emocionální a dynamický vzhled - velikost v novém hávu

Už na první pohled je nepochybné, že  V-Class je členem  rodiny automobilů Mercedes-Benz. Současná typická mřížka chladiče s trojrozměrnou centrální hvězdou navazuje na charakteristické světlomety. Poprvé i v tomto segmentu nabízí jako volitelnou výbavu  všechny světelné funkce v technologii LED. Jasně tvarovaná boční stěna je strukturována dvojicí podlouhlých linek přecházejících do zadní partie vozu. Rozměrné sklo zadních výklopných dveří lze samostatně otevřít, což umožňuje snadnější nakládání. Nyní už nemusíte trávit čas hledáním dostatečně velkého parkovacího místa tak, aby se obrovské dveře zavazadlového prostoru daly otevřít. V zavazadlovém prostoru je robustní plošina, kterou lze samozřejmě snadno nainstalovat i odstranit. Může nést až 50 kg a má dvě vybrání, z nichž lze vyjmout dvojici skládacích nákupních košíků pro ukládání volných předmětů. V provedení  AVANTGARDE je samostatně otevírací zadní sklo ve standardním vybavení. Volitelně jsou EASY- PACK elektrické dveře zavazadlového prostoru, které lze pohodlně otevřít i zavřít, ale i zastavit se v libovolné poloze. Pak ani lidé menšího vzrůstu nemají problémy se zavřením dveří zavazadlového prostoru.

Pohodlí domova se špičkovou technikou

Vysoce kvalitní interierové materiály s příjemným nádechem jsou kombinované v harmonickém barevném pojetí. Jemná nappa kůže je k dispozici také pro sedadla, volant a řadicí páku. Jako jediný vůz v segmentu nabízít volitelnou 4-cestnou bederní podpěru a aktivní větrání sedadla s reverzními ventilátory. Ty mají cíl zajistit konzistentní relativní vlhkost v kontaktní ploše s koženým sedadlem jak pro řidiče, tak spolujezdce. Útulná atmosféra je podtržena osvětlením Ambiente ve třech barvách. Charakteristický je volně stojící centrální displej, multifunkční volant s 12 tlačítky,  DIRECT SELECT funkce řadící páky, stejně jako inovativní touchpad, který umožňuje  funkce pomocí gesta nebo zadáním písmen a znaků, obdobně jako na smartphonu. Touchpad je k dispozici v kombinaci s Audio 20 CD nebo COMAND Online. Nejnovější generace systému COMAND Online kombinuje všechny audio, telefonní a navigační funkce na LINGUATRONIC hlasovém ovládání systému. A navíc nabízí internetový prohlížeč a přenos provozních dat v reálném čase. Volitelný Burmester ® Systém prostorového zvuku s 16 reproduktory a Bass Reflex přináší dokonalý zážitek z poslechu. Unikátní v této třídě vozidel je zvýšená automatická klimatizace systém THERMOTRONIC, který je k dispozici jako volitelný doplněk a nahrazuje standardní TEMPMATIC systém. Má různé ventilační režimy s nabídkou individuálního ovládání klimatizace. FOCUS, MEDIUM a režimy rozptýleného klimatu mají odlišné nastavení objemu vzduchu a distribuci.

Variabilní prostor

Sezení v zadní části umožňuje mnoho konfigurací, aby splňovaly všechny požadavky. Standardně je vybaven čtyřmi samostatnými luxusními sedadly s loketními opěrkami ve dvou řadách sedadel. Díky lepší technologii a provozní logice, je lze sklopit dopředu intuitivně, čímž se získá rychlý a snadný přístup k zadní části vozu. Volitelný skládací stůl může být instalován mezi jednotlivými sedadly v první řadě. Jako alternativu k jednotlivým sedačkám je lavice pro dva cestující lavice s jednotlivě skládacími opěradly, či lavice pro tři cestující. Nebo je k dispozici  lavice s dvoudílným sedákem a opěradlem v obou zadních řadách. Vnější pravá část tří-sedačkové lavice lze sklopit nebo vyjmout samostatně. Celá lavice lze sklopit až do vytvoření prostoru pro velké zavazadla, jako jsou sportovní potřeby nebo pro převoz nábytku. K přenocování může být nejzadnější trojitá lavice použita jako komfortní lůžko. Všechny lavice  a individuální sedadla jsou vybavena integrovanými bezpečnostními tříbodovými pásy. Je zapotřebí velmi málo úsilí k přesunování jednotlivých sedaček i lavic na přídi a na zádi. Kdykoliv mohou být všechny odstraněny a tak vytvoří prostor šitý na míru specifickým potřebám uživatele.

Mercedes-Benz Intelligent Drive - příkladná bezpečnost

Celkem jedenáct inovativních asistenčních systémů zajišťuje vysokou úroveň pohodlí a příkladnou úroveň bezpečnosti jízdy. Jsou založeny na moderních radarových, kamerových a ultrazvukových snímačích, které byly zavedeny v nové třídy E a S-Class pod názvem " Mercedes-Benz Intelligent Drive". Standardní vybavení zahrnuje boční Asistent, který stabilizuje V-Class v silných poryvech bočního větru  a  POZOR ASISTENT, který může varovat před nepozorností a únavou. Volitelně je k dispozici Active Park Asistent. S ním je parkování snadné a pohodlné jako parkování s osobním vozem. Volitelně je dispozici 360 stupňová kamera, dále DISTRONIC PLUS ve spojení s kolizním PREVENCE ASISTENTEM. Následují varovný Traffic Sign Asistent, Lane Keeping Asistent, Blind Spot Asistent, LED Intelligent Light System a Adaptivní asistent dálkových světel. Většina z těchto asistenčních systémů jsou k dispozici v tomto segmentu poprvé. Systém PRE-SAFE ® známý z modelů osobních automobilů je k dispozici jako volitelný doplněk k dalšímu zvýšení bezpečnosti. Při hrozící nehodě zajistí, že bezpečnostní pásy a airbagy poskytují optimální ochranu při bočním nárazu.

Špičková účinnost : výkon šestiválce se spotřebou paliva čtyřválce

Na trh přichází nový V-Class s následujícími motory. Jedná se o mozor s osahem 2.143 ccm,  čtyřválcový turbodiesel s dvoustupňovým přeplňováním, který se již osvědčil v mnoha cestovních vozech. Je k dispozici ve třech výkonových hladinách:

  • V200 CDI generuje 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 330 Nm.
  •  V220 CDI mobilizuje 120 kW ( 163 koní ) a 380 Nm. To je nárůst o 20 Nm  více než předchůdce - ale spotřeba paliva je nižší o asi dva litry na 100 km. Se spotřebou pouhých 5,7 litrů na 100 kilometrů a emise CO2 ve výši 149 gramů na kilometr,
  • V250 BlueTEC má motor výkon 140 kW ( 190 hp ) a silný točivý moment 440 Nm. Nový režim nabízí velmi klidný chod a vnitřní hluk je výrazně snížen. Spotřeba paliva je také podstatně nižší - 6,0 l nafty na 100 km. Čtyřválcový turbodiesel spotřebuje o 28 procent méně paliva než šestiválce a přitom nabízí identický výkon. Díky BlueTec je také prvním vozem v segmentu, který splňuje emisní normy Euro 6. V250 BlueTEC je standardně vybaven 7G-TRONIC PLUS převodovkou s DIRECT SELECT pákou a DIRECT SELECT pádly řazení. Pohodlná automatická převodovka je k dispozici jako volitelný doplněk pro V200 CDI a V220 CDI. V- Class je jediný vůz ve své třídě nabízející funkci AGILITY SELECT ve spojení s automatickou převodovkou. Po stisknutí tlačítka může řidič vybrat ze čtyř jízdních režimů : ekonomické, pohodlné, sportovní a manuální. Pokud řidič aktivuje režim "Sport", "Comfort" nebo "Manual",má k dispozici další výkon 10 kW a 40 Nm ve fázi zrychlení. V250 BlueTEC v té chvíli vyvine150 kW a maximální točivý moment plných 480 Nm.


Bezkonkurenční vlastnosti v této kategorii vozidel  tvoří také AGILITY CONTROL podvozek se selektivním nastavením tlumícího systému podle stavu vozovky a nejnovější generaci adaptivního ESP, kde najdete mnoho funkcí pomoci pro optimální bezpečnost jízdy. Lehké a přesné elektromechanické servořízení také významně přispívá k dobře vyváženému jízdnímu komfortu v nové V-Class.

 

 


Uvedení na trh je plánováno na konec května 2014. Nový V-Class bude k dispozici i jako model s dlouhým rozvorem o délce 5140 mm, rozvorem 3200 mm a prodlouženým převisem. Kompaktní a extra dlouhé varianty budou následovat v nejbližší době.



Autor: Noah Joseph
Překlad a úprava: Skyair

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W477 - Nový V-Class 154 enougher Petr123
7 měsíců, 3 dnů W477 - Nový V-Class

Foto galerie

Foto galerie - Mercedes Benz W447

Mercedes Benz W447

Toto je článek o modelu Mercedes Benz W447


Články