Články


Mercedes-Benz E-Class W213

22 komentářů 2016-01-26 Přečteno: 2 219x

Desátá generace E-Class je dalším velkým krokem do budoucnosti. 

Po premiéře v Detroitu zahájil Mercedes-Benz W213 i světovou premiéru mnoha technických inovací. Ať už se jedná o nově vyvinutý vznětový motor ve spojení s lehkou konstrukcí a rekordních aerodynamických údajů. E-Class zvyšuje laťku s rekordním součinitelem aerodynamického odporu 0,23. Umožňuje pohodlnou, bezpečnou jízdu v nové úrovni svého vybavení.   Nové volitelné vzduchové zavěšení podvozku zajišťuje vynikající jízdní komfort i jízdní dynamiku. Alternativně nový E-Class může být vybaven systémem AIR BODY CONTROL. Je to vícekomorové vzduchové odpružení pro vynikající jízdní komfort i při zatížení vozidla. Ovládá světlou výšku automaticky v závislosti na rychlosti a snižuje spotřebu paliva na dálnici, například snížením vozidla. Při jízdě po nerovných silnicích nebo přístupových cest, světlá výška může být zvýšena pouhým stisknutím tlačítka pro nastavení výšky. Elektronicky řízené tlumení regulačním systémem, který přizpůsobuje tlumení pro každé jednotlivé kolo k aktuální jízdní situaci a stavu vozovky zcela automaticky při úhybných manévrech nebo jízdě na špatných silnicích. Systém poskytuje vynikající jízdní komfort a dynamiku jízdy, ale i snížení vibračních vlastností pneumatik a snížení hluku. Dynamický SELECT přepínač v kokpitu umožňuje řidiči volbu jednoho ze čtyř režimů režimů výbavy: "Comfort", "ECO", "Sport" a "Sport +". Dodatečná možnost "Individuálního režimu" umožňuje řidiči nastavit své vozidlo tak, aby vyhovovalo jeho vlastním preferencím.

Nová třída E učinila další významný krok směrem k plně autonomnímu řízení. Kromě toho, že zvyšuje účinnost, bezpečnost a pohodlí, tak snižuje hladinu stresu při jízdě a zintenzivňuje motoristické potěšení. Systém dálkového parkování umožňuje, aby vozidlo zajelo do a nebo ven z garáží nebo parkovacích míst na dálku, pomocí smartphone aplikace. To umožňuje cestujícím dostat se do a ven z vozu snadno, i když je prostor okolo velmi těsný. Světlomety s vysokým rozlišením Multibeam LED mají v každém světlometu 84 individuálně nastavitelných vysoce výkonných LED diod, které automaticky zajišťují dosud nepřekonatelné osvětlení vozovky s přesně řízenou distribucí mimořádně jasného světla - bez oslnění ostatních účastníků silničního provozu. To proto, že světla z levého a pravého světlometu jsou řízeny odděleně, rychle a dynamicky se přizpůsobují měnící se situaci na silnici. Všechny funkce "Intelligent Light System" v potkávacích a dálkových světlometech jsou pouze digitální a bez mechanických pohonů nastavení.

Interiér nové třídy E ztělesňuje syntézu emocí a inteligence. Příplatková výbava zahrnuje dvě nové generace displeje s vysokým rozlišením, každý s širokým úhlopříčkou 12,3 palce, poprvé v tomto segmentu. Velkoplošná obrazovka kokpitu obsahuje velký displej s virtuálními nástroji v přímém zorném poli řidiče, stejně jako na centrálním displeji nad středovou konzolí. Řidič si může vybrat mezi třemi různými formáty designu pro přístrojovou desku se širokoúhlou obrazovkou - "Classic", "Sport" a "Progressive". Navíc citlivá ovládací tlačítka s dotykovým ovládáním na volantu umožňují řidiči ovládat celý infotainment aniž by musel dát ruce pryč z volantu. V souladu s mottem "ruce na volantu a oči na silnici" to umožňuje minimální rozptýlení řidiče. Další ovládací prvky informačního systému jsou provedeny ve tvaru "touchpad" s regulátorem na středové konzoli. Nechybí ani LINGUATRONIC hlasového ovládání systému. K dispozici je také přímý přístup tlačítkem pro ovládání funkcí, jako je například klimatizační systém nebo pohodlná aktivace a deaktivace některých asistenčních systémů.

Nový inteligentní grafický design vizualizace s vysokým rozlišením a animací společně se zjednodušeným logikou dále zvyšuje nový operační zážitek. Cestující si může vychutnat úžasný interiér s prostornou architekturou, která v sobě spojuje eleganci luxusní třídy s duchem sportovnosti. Vysoce kvalitní materiály definují dokonalý styl interiéru. Patří mezi ně dřevo v jachtařském vzhledu v plynulé linii i nové kovové tkaniny. Použití autentických materiálů pokračuje v koženém obložení dveří a sedaček. Jejich ergonomická až umělecká forma kombinuje pohodlí pro dlouhé cesty s vytříbeným sportovním vzhledem, doplněným vyhřívanými loketními opěrkami ve dveřích a na středové konzoli. Zadní lavice je dodávána s rozdělením sedací opěrky zad v poměru 40% - 20% - 40%. K integrálnímu rysu středové loketní opěrky patří úložný box a dva držáky nápojů. Pro cestující na zadních sedadlech je zde možnost držáku pro tablet PC. Osvětlení interiéru používá výhradně odolnou a energeticky úspornou LED technologií a s 64 barvami nabízí řadu možností pro personalizaci. Například podsvícení ozdobných dílů nejen na centrálním displeji, ale i v předním úložném prostoru na středové konzoli, dveřních kapsách nebo předním a zadním prostoru pro nohy.

Nové E-Class přichází  při uvedení na trh s možností výběru ze dvou motorů: E 200 se čtyřválcovým benzinovým motorem a E 220d s zcela novým čtyřválcovým dieselovým motorem. V další modelové variantě bude  E 350e představovat hybridní technologii. Plug-in HYBRID zaujme dynamikou a efektivitou a umožňí ujetí asi 30 kilometrů čistě na elektrický pohon pro lokálně bezemisní jízdu. Jeho čtyřválcový zážehový motor ve spojení s výkonným elektromotorem dává celkový výkon 205 kW (279 k) při točivém momentu 600 Nm. S tímto nastavením E 350e dosahuje výkon sportovního vozu, ale spotřebuje méně paliva než malé kompaktní auto. Nejsilnější dieselová varianta  se šestiválcovým motorem o výkonu 190 kW (258 k) a maximálním točivým momentem 620 Nm se pochlubí pokročilou výfukovou technologii SCR.  Další variantou bude E 400 4MATIC jehož šestiválcový zážehový motor má výkon 245 kW (333 k) a maximální točivý moment 480 Nm. Další varianty doplňující kompletní škálu motorů, včetně nového čtyřválcový vznětového motoru s 110 kW (150 k) bude řada zážehových motorů. Ta zahrne čtyřválcové verze s výkony od 135 do 180 kW (183 až 245 koní) a šestiválcová varianta s 245 kW (333 k). Všechny motory pro novou třídy E jsou vybavena ECO start/stop funkcí. Zážehové motory splňují emisní požadavky normy Euro 6, zatímco nový OM 654 čtyřválcový vznětový motor je již nakonfigurován na budoucí RDE limity. Nový čtyřválcový vznětový agregát značí i zrození nové rodiny motorů Mercedes-Benz a otevírá nové dimenze efektivity. A co víc, je kratší a kompaktnější než jeho předchůdce díky sníženému zdvihu válce (90 mm místo 94 mm). Přesto, že má nižší zdvih než jeho předchůdce, dieselová pohonná má výkon 143 kW / 195 koní a při instalaci v E 220d, spotřebuje při NEDC kombinované spotřebě pouhých 3,9 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 102 gramů na kilometr. To je číslo, které až dosud plnila pouze výrazně menší vozidla. Kromě toho jednotka tohoto čtyřválce je ve své základní podobě vybavená přeplňováním jednostupňovým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Obě hlavy válců a kliková skříň jsou vyrobeny z hliníku. Mercedes-Benz vyvinul technologii NANOSLIDE která při povrchové úpravě efektivně snižuje tření mezi povrchem válce a pístu. Devíti stupňovou automatickou převodovku 9G-TRONIC mají všechny modely jako standard. To umožňuje rychlé změny převodových stupňů při nízkých otáčkách motoru, což má obzvláště příznivý účinek na úroveň účinnosti a snížení hladiny hluku.

Obdobně jako nová třída S i E-Class využívá nové generace asistenčních systémů. ACTIVE BRAKE ASSIST je součástí standardní výbavy a je schopen varovat řidiče na blížící se nouzové situace.  Poskytne tu správnou úroveň podpory při nouzovém brzdění a pokud je to nutné, také umí používat brzdy automaticky sám. Kromě pomalejších, zastavujících nebo stojících vozidel, to může také detekovat chodce křižující nebezpečný prostor před vozidlem. Stejně tak je ve standardní výbavě ATTENTION ASSIST s nastavitelnou citlivostí, která může upozornit řidiče na nepozornost a ospalost. CROSSWIND ASSIST může pomoci řidiči s podstatně zmírněním následků silného bočního větru, aby se zabránilo nenadálému vybočení z jízdního pruhu. Ve srovnání se standardní verzí  ACTIVE BRAKE ASSIST je tento systém s funkcí "cross-provoz" rozšířen o prahové hodnoty rychlosti, pokud jde o vozidla a chodce. Kromě toho může detekovat křižovatky. V takových situacích, pokud řidič nezareaguje, brzdí samostatně. Poprvé může také detekovat nebezpečné situace na konci dopravní zácpy, kde není prostor pro manévrování a zahájit autonomní brzdění mnohem dříve. V důsledku toho  je možné se zcela vyhnout nehodám při rychlostech až do 100 km / h, nebo podstatně snížit závažnost nehody při rychlostech nad touto úrovní. Nový systém posilovače řízení EVASIVE také ideálně doplňuje detekci chodců při funkci ACTIVE BRAKE ASSIST. Když řidič úmyslně nebo instinktivně vykonává vyhýbací manévr v nebezpečné situaci, může tato funkce pomoci tím, že přidá přesně vypočtený kroutící moment řízení na podporu pohybu volantu pro bezpečné zvládnutí manévru.

A konečně nejinteligentnější DRIVE PILOT. Tento systém představuje v Mercedes-Benz další krok na cestě k autonomní jízdě.  PILOT DISTRONIC na dálnicích a venkovských cestách je nejen schopen automaticky udržet auto ve správné vzdálenosti od vozidla vpředu, ale může je poprvé udržovat při rychlosti až do 210 km/h. To může usnadnit život řidiče, který již nepotřebuje sešlapovat brzdový nebo plynový pedál při běžné jízdě a také získá pomoc při řízení dokonce i v mírných zatáčkách. Další unikátní vlastností při rychlostech až do 130 km/h je skutečnost, že stejně jako v kolonách, může systém i nadále aktivně zasáhnout s přihlédnutím na okolní vozidla při paralelní jízdě.  A to i v případě, že čáry na vozovce jsou nejasné nebo neexistující, jako například při silničních pracích. Systém proto dělá řízení mnohem jednodušší a to zejména v těžkých dopravních zácpách. V kombinaci s COMAND Online je volitelná podfunkce SPEED LIMIT PILOT. Umí samostatně nastavit rychlost vozidla v reakci na rychlostních omezeních rozpoznané kamerou nebo omezení rychlosti zaznamenáné v navigačním systému, např 50 km/h v zastavěných oblastech nebo 90 km/h na silnicích 1. třídy.

K další DRIVE PILOT inovaci poprvé patří asistent Active Lane-change. Při změně jízdního pruhu na více pruhové silnici může řídit vozidlo v jízdním pruhu zvoleném řidičem - například při předjíždění. Active Lane-change pomáhá s řízením do přilehlého jízdního pruhu, pokud zjistí, že tento pruh je volný. Active Lane Keeping Assist může pomoci při neúmyslné změně jízdního pruhu a provést nápravu použitím brzd na jedné straně vozidla a to i v případě nebezpečí srážky, například s protijedoucím vozidlem nebo při rychlém předjíždění vozidel. Active Blind Spot Assist nyní může také varovat před rizikem bočního nárazu v typickém městském provozu při nízkých rychlostech a stejně jako předtím, provést korekci na poslední chvíli, aby se zabránilo kolizi při rychlostech nad 30 km/h. PRE-SAFE PLUS může chránit před kolizí s provozem za sebou a omezit sílu zadního nárazu a účinky na cestující. PRE-SAFE systém je součástí balíčku Driving Assistance PLUS. Pokud je zjištěno hrozící nebezpečí  bočního nárazu, přesune řidiče nebo předního spolujezdce preventivně pryč z nebezpečné zóny. Systém nafoukne vzduchovou komoru na příslušné straně boku předního opěradla na nejbližší straně bezprostředního směru nárazu do sedadla ve zlomku sekundy, čímž se zvětší vzdálenost mezi cestujícím a dveřmi a tím se sniží síla nárazu. PRE-SAFE Sound vysílá krátké signály prostřednictvím zvukového systému vozidla, pokud je detekováno nebezpečí kolize. Tento signál může vyvolat přirozený reflex a připravit cestující na očekávaný zvuk spojený s nehodou. Už v roce 2013 Mercedes-Benz jako první výrobce uplatnil spojení CAR-to-CAR. To nyní bude následovat dalším logickým krokem. Jako první na světě jde do sériové výroby plně integrální řešení Car-to-X.  Mobilní telefon s podporou výměny informací s ostatními vozidly na cestě. Například, může účinně umožňit řidiči "vidět za roh" nebo "přes překážky" v dostatečném předstihu. To znamená, že řidič dostane dříve upozornění, než až v případě hrozícího nebezpečí, jako je třeba vozidlo na okraji silnice nebo také v případě hustého deště či náledí na silnici před sebou. V tomto případě nová třída E současně působí jako přijímač a vysílač a varovné zprávy jsou dopravovány automaticky.

Nová E-Class je jádrem značky Mercedes-Benz a stejně jako v minulosti opakovaně přináší nejnovější  standardy cestování i bezpečnosti v třídě tohoto segmentu. Nese tuto tradici do budoucnosti s množstvím špičkových inovací.

Zdroj: Daimler AG

Překlad a úprava: Skyair

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
W213 - Nový přírůstek ve třídě E 23  Skyair lord
17 dnů, 4 hodin
W213 - Nový přírůstek ve třídě E

Foto galerie

Mercedes Benz W213

Toto je článek o modelu Mercedes Benz W213


Články