Články


Facelift Mercedes-Benz SLK a nový název SLC

1 komentářů 2015-12-16 Přečteno: 1 173x

První veřejný debut v lednu 2016 na autosalonu v Detroitu.

Představena byla zbrusu nová vrcholná verze "Mercedes AMG SLC43". Ta nahradí současnou verzi R172 SLK55 AMG. Pohonná jednotka pochází ze stejného twin turbo-přeplňovaného třílitrového zážehového motoru V6 používaného v S400 Coupé.

Nový V6 motor poskytuje 270 KW a 520 Nm, což je přirozeně méně než s dosud používanou 5.5 litrovou V8 benzínovou jednotkou ve svém předchůdci. Ale zatímco SLK55 AMG měl 540 Nm až při 4500 ot./min., SLC43 může využít  520 Nm už při 2000 ot./min., což naznačuje, že nový model nabídne pružnější výkon.

SLK55 AMG používal sedmistupňovou verzi automatické převodovky AMG SPEEDSHIFT. Nové SLC43 je vybaveno nejnovějším devíti rychlostním automatem 9G-Tronic. Ten se vyznačuje nabídkou volby režimů Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a individuálními režimy jízdy. Oficiální čas zrychlení z 0 na 100 km/h je 4.7sec, což je jen o 0.1sec pomalejší než SLK55. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Menší obsah 6V motoru přinesl zlepšení spotřeby v kombinovaném cyklu 7,8 litru na 100km (55AMG 8,4 litru na 100km). Úspora paliva je tedy 0,6 litru na 100km, stejně jako průměrné emise klesly v hodnotě  CO2 na 178 g/km (u SLK55 AMG to je hodnota CO2 195 g/km).

SLC200 nahrazující SLK200  rovněž  dostane nový motor. Stará jednotka o objemu 1,8 litru je nahrazena současnou 2,0 litrovou pohonnou jednotkou, dávající stejných 135 kW jako předtím, ale s 300 Nm (dříve 270Nm). SLC300 s novým motorem nahrazuje SLK250 a za SLK350 žádná náhrada není.

Nově se objevuje nejslabší verze SLC180 s motorem 1,6 litru, 115KW a 250Nm. Ale i v této verzi má zrychlení z 0 na 100 km 7,8 sec a maximálku 226 km/h.

Jediným dieselem zůstává SLC250D.  Jak SLC180 tak SLC200 jsou vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny ostatní modely mají 9G-Tronic automatickou převodovku, která přináší zlepšení spotřeby paliva i emisí CO2.

Mezi stylingové změny, které SLC přinesla, je nový přední nárazník s většími kanálky pro lepší chlazení motoru, změněná je maska v již známém "diamant" a revidované světlomety mají integrované LED pro denní svícení. Revizí prošla skládací hard-top střecha.

Teď může být otevřena, aniž byste museli nejdřív na místě a ručně nastavit kryt zavazadlového prostoru. Nyní systém střechy už ve standardním vybavení pracuje i při rychlosti až do 40 km/h. Skleněná střecha Magic Sky Control, která používá elektrochromatický proces a mění množství světla vstupujícího do kabiny, je jako volitelný doplňek za příplatek.

Uvnitř SLC zachovává stejnou palubní desku jako předtím. Nové je čalounění, větší je i monitor a tříramenný volant. Bezpečnostní výbava nyní zahrnuje Active Brake Assist - a systém prevence kolize s funkcí autonomního brzdění.

Mercedec-Benz SLC - základní technické údaje


Verze SLC:                       180        200         300         250D      AMG43

Zdvihový objem [cm3]:      1595      1991       1991        2143        2996

Počet válců/ventilů:            4/4         4/4           4/4           4/4           6/4

Max. výkon [kW/min]:         115        135          180          150          270

Točivý moment [N.m/min]:  250        300          370          500          520

Maximální rychlost [km/h]:  226        240          250          245          250

Zrychlení 0-100 km/h [s]:     7,9         7,0            5,8           6,6          4,7

Kombinovaná spotřeba:       5,6         6,1            5,8          4,4           7,8


Zdroj: Daimler A.G.

Překlad a úprava: Skyair

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
R172 - Nové SLC 1 michalmajkl

Foto galerie

Mercedes Benz SLC

Toto je článek o modelu Mercedes Benz SLC


Články