Články


Auto roku 2011

2011-02-05 Přečteno: 1 347x

Praha – Letošním celkovým vítězem ankety Auto roku 2O11 se stal supersport Mercedes-Benz SLS AMG, který dosáhl také na prvenství v kategorii sportovních aut. 17. ročník ankety Auto roku 2011 v ČR tradičně vyhlásily Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium. Nominované vozy soutěžily v pěti kategoriích, a to: vozy nižších tříd, SUV, MPV, vozy vyšších tříd a sportovní vozy. V poslední jmenované kategorii zvítězil Mercedes-Benz SLS AMG mezi konkurencí dalších čtyř adeptů. Výsledky ankety byly vyhlášeny na galavečeru konaném 19. ledna v TOP Hotelu v Praze, ocenění za společnost Mercedes-Benz Česká republika převzal ředitel prodeje osobních vozů a marketingu, Jan Bubeník. SLS AMG byl poprvé představen v září 2009 na veletrhu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Četná vítězství získává tento supersport především díky osobitému designu a použitým technologiím. Mimo jiné se umístil na prvních pozicích v soutěžích Golden Steering Wheel 2009, Auto Trophy 2009, TOPauto 2010 a nebo iF product design award 2010. Automobily volila 38 členná odborná porota, spolu s veřejností. Vítězný automobil získal od veřejnosti přes 30 000 hlasů.Provedení vozidla "Nový Mercedes-Benz SLS AMG je fascinující superauto, které si získá srdce všech automobilových nadšenců. SLS AMG představuje ryzí emoce značky Mercedes-Benz a nepochybně se stane jedním z nejvyhledávanějších sportovních automobilů dnešní doby," říká Dr. Dieter Zetsche, prezident společnosti Daimler AG a ředitel automobilky Mercedes-Benz. "Naši zákazníci si budou užívat vozidlo SLS AMG, které bylo vytvořeno s více než čtyřicetiletými motoristickými zkušenostmi našich odborníků na sportovní automobily Mercedes-AMG - stejně jako s fascinujícím designem, jaký dokáže přinést jedině značka Mercedes-Benz," prohlašuje Volker Mornhinweg, předseda správní rady společnosti Mercedes-AMG GmbH. Nový Mercedes-Benz SLS AMG má výrazně puristický design, prvotřídní dynamiku, bezpečnost a každodenní praktičnost takové úrovně, jaká je u značky Mercedes legendární. Ideální rozložení hmotnosti (s procentuálním poměrem 47:53 mezi předními a zadními koly a nízké těžiště podtrhují nekompromisní charakter provedení tohoto sportovního automobilu. Během vývojové fáze nového modelu s výklopnými křídlovými dveřmi vývojáři AMG těžili z cenného know-how odborníků z technologického centra Mercedesu (MTC) v Sindelfingenu. Záměrem takového propojeného vývoje bylo vytvořit z automobilu SLS AMG syntézu silných stránek obou společností, Mercedes-Benz a AMG.Radikální designové provedení tohoto dynamického superauta s motorem uprostřed v přední části (nízko za přední osou) charakterizují rozměry vozidla a optimalizovaná lehká konstrukce karoserie. Tohle je první automobil uvedený společnostmi Mercedes-Benz a AMG, který má podvozek i karoserii vyrobenu z hliníkové slitiny. Díky tomu se výrazně snižuje hmotnost v porovnání s tradiční ocelovou konstrukcí - jak demonstruje norma DIN, podle níž je pohotovostní hmotnost automobilu 1620 kg (bez řidiče). Nová karoserie zahrnuje hliníkovou rámovou konstrukci. Tento exkluzivní design spojuje inteligentní lehkou konstrukci s mimořádnou pevností, což umožňuje nekompromisně dynamické jízdní vlastnosti. Není třeba dodávat, že hliníková rámová konstrukce vyhovuje všem požadavkům na pasivní bezpečnost a kvalitu karoserie specifikovaným pro nové vozidlo Mercedes-Benz. A navzdory nízké poloze sedadel, jaká je typická pro všechna sportovní auta, je nastupování a vystupování z vozu SLS AMG díky křídlovým dveřím obzvláště pohodlnéMotor 6.3 V8 AMG Vyspělý motor 6.3 V8 AMG disponuje výkonem 420 kW (571 k) při 6800 1/min, a SLS AMG je tak jedním z nejvýkonnějších sportovních automobilů ve své třídě [1]. Klíčové změny zlepšující výkon motoru zahrnují zcela nový systém sání, přepracovaný ventilový rozvod včetně vačkových hřídelů a použití výfukového systému z nerezové oceli s optimalizovaným prouděním. Osmiválcový motor hbitě reaguje na pohyby plynového pedálu v celém rozsahu otáček. Přechod na mazání se suchou klikovou skříní umožňuje snížit zástavbovou výšku. Motor je tedy možné umístit níž, snižuje se tak těžiště automobilu což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Je možné dosahovat vyššího stranového zrychlení a podpořit tak dynamiku vozidla. Díky systematickému zvyšování efektivity spalování motoru je spotřeba paliva u automobilu SLS AMG snížena na 13 l/100 km.[2] Převodovka Vidlicový osmiválec AMG objemu 6,3 l přenáší svou obrovskou sílu na zadní kola prostřednictvím nezvykle lehkého kloubového hřídele z uhlíkových vláken - podobně jako je tomu u závodních automobilů třídy C ze série DTM. Převodovka je umístěna nad zadními koly (princip transaxle) a s blokem motoru je pevně propojena prostřednictvím pevnostní roury a kloubového hřídele z uhlíkových vláken. Výhody tohoto sofistikovaného řešení zahrnují pevné spojení mezi motorem a převodovkou a optimální opěrnou konstrukci pro vyvíjené síly a úrovně točivého momentu. Přenos výkonu umožňuje nová sedmistupňová dvojitá převodovka AMG. Systém se vyznačuje rychlým řazením bez přerušení hnací síly. Brzdový systém Vysoce výkonný brzdový systém AMG s kombinovanou technologií zajišťuje mimořádné brzdné vlastnosti i při obrovském zatížení. Vylepšený výkon brzd a snížená neodpružená hmotnost jsou zaručeny díky Otevření jedinečných výklopných křídlových dveří nabízí celkový pohled na interiér se sportovním stylingem - a okamžitě vyvolává asociaci s kokpitem letadla. Hlavní designový záměr (letadlová konstrukce) se rozšiřuje na přístrojovou desku ve tvaru křídla, středovou konzolu ve stylu ovládacího panelu letadla a čtyři zřetelné větrací otvory, které připomínají letadlové motory. Interiér nového křídlového modelu přináší autentickou motoristickou funkčnost, legendární bezpečnostní standardy značky Mercedes a vynikající ergonomické kvality. Řada vybraných materiálů, včetně kůže Napa a skutečného kovového obroubení (další možností je uhlíkové), zdůrazňuje charakter ručního zpracování interiéru SLS a odhaluje puntičkářské zaměření na detail. Elektricky nastavitelná sportovní sedadla se zabudovanými opěrkami hlavy poskytují optimální laterální oporu a vynikající pohodlí na dlouhé cesty. Kožený tříramenný sportovní volant AMG Performance se zploštělou nižší částí věnce o průměru 365 mm, řadicí páka a skutečná kovová zvýraznění podtrhují autentický charakter ručního zpracování vozidla - stejně jako atraktivní přístrojový panel. Standardní vlastnosti vozu SLS zahrnují ručně šitou kůži s kontrastním obšíváním na palubní desce, sportovních sedadlech, obroubení vnitřní strany dveří a opěradlech. Pohodlí na palubě lze ještě zvýšit atraktivní řadou nadstandardního příslušenství, včetně nového zvukového systému Bang & Olufsen, kůže Exclusive, měniče DVD, mediálního rozhraní a vnitřního uhlíkového paketunovému nadstandardnímu kombinovanému brzdovému systému s většími brzdovými kotouči

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články